GRUPA I 3 LATKI

Proszę aby dziecko wraz z domownikami wykonało orzeźwiającą sałatkę owocową.

Do jej wykonania potrzeba:

1/4 dojrzałego arbuza

1 banan

1 owoc kiwi

1 gruszka

1 jabłko

1 mała kiść winogron bezpestkowych

150 ml malin

2 łyżki miodu

sok z 1/3 cytryny

Sposób wykonania:

Z arbuza wydrążyć kulki specjalną łyżeczką lub miąższ pokroić w kostkę -usunąć nasiona. Kulki winogron przekrawać na pół. Kiwi obrać i pokroić w pół plasterki. Gruszki, jabłka i banana obrać i kroić w kostkę skrapiając od razu sokiem z cytryny, by nie ściemniały .Polać miodem i wymieszać .Można odstawić na ok.10 minut do lodówki i ponownie wymieszać .Posypać malinami .Lepiej podawać jednakże od razu, by nie tracić witamin.

Smacznego!

Zachęcamy dziecko do spożywania zdrowych produktów, ograniczenie słodyczy. Proszę aby dziecko nazywało owoce, określało ich kolor, właściwości ( kwaśny, słodki, miękki, twardy,

soczysty).

  1. Proszę aby dziecko wykonało kartę pracy- Zał. nr 1. Dziecko może pokolorować obrazki. Przy okazji rodzic przypomina o zasadach bezpieczeństwa podczas podróży, pobytu w miejscu wypoczynku, o stosowaniu, znaczeniu elementów odblaskowych. Dodatkowo dziecko narysuje- zaprojektuje swój własny znaczek ostrzegawczy, dzięki któremu może być widoczny na drodze.
  2. Proszę aby dziecko wykonało zadania ruchowe:

Należy przygotować: skarpetkę lub czapkę, miękką małą maskotkę, itp.

– Dziecko trzyma przedmiot w lewej lub prawej ręce i biega swobodnie, na sygnał (klaśnięcie, uderzenie klockiem o stół) zatrzymuje się, kładzie przedmiot na głowie, idzie kilka kroków w przód, siada skrzyżnie, następnie wstaje, zdejmuje przedmiot z głowy i powtarza bieg.
– Dziecko stoi w małym rozkroku, przedmiot trzyma oburącz przed sobą. Na sygnał przenosi woreczek oburącz za głową (łokcie w górze, cofnięte w tył), puszcza przedmiot za plecami, następnie skłania się w przód, chwyta przedmiot oburącz, podnosi go w przód  i pokazuje rodzicowi.

– Kilka przedmiotów leży ułożonych w różnych odległościach na podłodze, na sygnał dziecko przeskakuje przedmioty obunóż, skacze w przód i tył.

. GRUPA II 3-4 LATKI

  1. „Wakacyjne akcesoria” – zabawa dydaktyczna. Potrzebne będą: mała walizka lub plecak, przedmioty, które kojarzą się z wakacjami, np.: okulary przeciwsłoneczne, czapka z daszkiem, sandały, krem przeciwsłoneczny. Rodzic daje do ręki dziecku z zasłoniętymi oczami dowolny przedmiot. Zadaniem dziecka jest określenie, co to jest i do czego służy. Po odsłonięciu oczu następuje weryfikacja udzielonych odpowiedzi.
  2. „Żaglówki na jeziorze” – praca plastyczna. Potrzebne będą: okrągły talerzyk papierowy, farby, pędzel, kubeczek z wodą, dwa trapezy i trójkąty wycięte z papieru kolorowego, klej. Dziecko maluje połowę talerzyka papierowego na żółto, a połowę na niebiesko. Na niebieskiej części układa i przykleja żaglówkę: z dwóch trójkątów i trapezu jako podstawy.
  3. „Na wakacjach” – zabawa ruchowa. Dziecko udaje się w podróż wakacyjną wykorzystując różne środki lokomocji. Dziecko naśladuje dany środek transportu wypowiadany przez rodzica oraz odgłosy jakie wydaje.

GRUPA III 4 LATKI

1.Rozmowa na temat zbliżających się wakacji, wysłuchanie wiersza:

Na wakacje ruszać czas

Za dni kilka –o tej porze
będę witać polskie morze.
Bo najbardziej mi się marzy
żeby bawić się na plaży.

A ja chciałbym dotknąć chmury
i dlatego jadę w góry.
Razem z mamą, razem z tatą
w górach lubię spędzać lato.

Ja na morze nie mam czasu.
Wolę jechać het- do lasu.
I tam z dziadkiem zbierać grzyby
albo w rzece łowić ryby.

Dla mnie to najlepsza pora
żeby wskoczyć do jeziora.
Nie chcę w upał chodzić w góry.
Wolę jechać na Mazury.

Morze, góry, las i rzeka;
Wszystko to już na nas czeka.
Bo zaczęło się już lato
Jedźmy mamo, jedźmy tato.

Rozmowa na temat wiersza, wybieranie przez dzieci ilustracji przedstawiających morze, góry, las, mazury.

2. Wysłuchanie opowiadania pt. ,,Wakacje Oli” układanie zakończenia. Wskazywanie, jak należy się zachować, aby bezpiecznie spędzić wakacje
oraz jak należy postępować w przypadku, gdy dziecko się zgubi.
,,Wreszcie wakacje” – powiedziała Ola budząc się rano w pokoju z widokiem na morze. To były wyczekiwane wakacje po długim roku szkolnym, obfitym w przygody i uroczystości.
,,Jemy śniadanie i wychodzimy na plażę”- powiedziała mama. Po pysznej jajecznicy Ola, jej siostra Ala i tata byli już gotowi do wyjścia. Cała rodzina wyruszyła na plażę. Po drodze zatrzymali się przy budce z lodami. Lody były kolorowe a wybór niespotykanie duży. Ola i Ala nie mogły się zdecydować .
Kiedy Ola wybrała już malinową i pistacjową gałkę spostrzegła budkę z kolorowymi muszelkami i innymi pamiątkami z wakacji. Szybko do niej pobiegła, bo przecież obiecała babci muszelki. Gdy z zapartym tchem oglądała pamiątki nagle zobaczyła, że jest sama. A gdzie mama i tata?

Ola szybko wybiegła ze sklepiku, ale rodziców nie było widać w pobliżu. Natychmiast udała się do pani kasjerki i powiedziała że się zgubiła, że się nazywa Ola Nowak. Pani kasjerka powiadomiła ratownika. Po chwili przez megafon zabrzmiał komunikat o znalezionej dziewczynce Oli. Po 10 minutach do sklepiku dotarli rodzice, którzy również szukali córki. Na szczęście wszystko skończyło się dobrze. Ola już na zawsze zapamięta, że nie wolno oddalać się od rodziny.

  1. Przypomnienie zasad bezpiecznych wakacji, poprzez odpowiedź
    TAK lub NIE (podniesienie kartonika z zielonym lub czerwonym światłem), na zadane pytania:
    • Czy należy posmarować skórę kremem z filtrem, przed wyjściem na słońce?
    • Czy w lesie można palić ognisko?
    • Czy biała flaga oznacza, że można się kąpać?
    • Czy na plaży można zakopać śmieci?
    • Czy w górach można spacerować w klapkach?
    • Czy w każdym miejscu można skakać na główkę do wody?
    • Czy w górach należy zawsze iść wyznaczonym szlakiem?
    • Czy podczas jazdy na rowerze należy mieć kask?
    • Czy w czasie burzy można stać pod drzewem?
    • Czy jeśli się zgubimy, możemy prosić o pomoc nieznajomego pana?
    • Czy dzieci powinny mieć rękawki i koła ratunkowe?GRUPA IV 5 LATKI

 

            GRUPA V 4-5 LATKI

  1. Zapraszam do wysłuchania wiersza A. Bober pt. „Bezpieczne wakacje”:

Gdy na wakacjach z rodzicami wypoczywasz,

dużo niezwykłych przygód przeżywasz.

Nie zapomnij jednak o rzeczy ważnej,

by bezpieczeństwo zachować w sytuacji każdej.

Przez ulicę przechodź tylko na pasach zebry,

na zielonym świetle i rozglądając się bez przerwy.

Wychodząc na słońce, nakrycie głowy zakładaj,

a na całe ciało krem przeciwsłoneczny nakładaj.

Podczas kąpieli, bądź zawsze pod okiem dorosłego,

by żaden wypadek nie zdarzył Ci się kolego.

Podczas burzy, nie wybieraj się w góry,

a także gdy za oknem, krajobraz jest szaro – bury.

W pobliżu ulicy się nie baw nigdy,

by samochód, autobus czy tramwaj nie zrobiły Ci krzywdy.

Będąc w lesie, śmieci nie wyrzucaj,

nie rozpalaj ogniska i ciszy nie zakłócaj.

Nie przyjmuj też nic od nieznajomego,

bo przydarzyć może Ci się coś bardzo niedobrego.

O numerach alarmowych nie zapominaj,

niech je wraz z Tobą powtórzy cała rodzina.

997 – to telefon na policję,

tam niepokojące sytuacje możesz zgłosić wszystkie.

998 – wykręcasz, gdy pożar zauważysz,

bo wtedy dodzwonisz się do pożarnej straży.

999 – to numer na pogotowie,

dzwoniąc tam możesz innym i sobie uratować zdrowie.

Gdybyś jednak, tych wszystkich numerów nie umiał zapamiętać,

wystarczy o jednym ogólnym numerze pamiętać.

112 – tam możesz wszystko zgłosić

i o każdy rodzaj pomocy poprosić.

Po przeczytaniu wiersza rodzic rozmawia z dzieckiem na temat, jak powinniśmy się zachowywać na wakacjach (i nie tylko!).

  1. „Plażowe klapki” – wakacyjna praca plastyczna: stopy dziecka malujemy farbami plakatowymi, następnie odciskamy je na kartce papieru. Czekamy, aż farba na kartkach wyschnie i wycinamy odciski stóp. Następnie przyklejamy je na białą kartę papieru. Dziecko ozdabia stópki kaszą jęczmienną (przyklejoną na klej Magic) symulującą piasek. Następnie, ze słomek tworzymy paski do klapek. Całość można przyozdobić muszelkami.

http://boberkowy-world.blogspot.com/2015/06/plazowe-klapki-wakacyjna-praca.html

  1. Zapraszam do wykorzystania i wykonania z dziećmi „Wakacyjnych kart pracy” znajdujących się w poniższym linku:

https://przedszkolankowo.pl/2017/06/18/wakacyjne-karty-pracy/

 

GRUPA VI 6 LATKI

  1. Słuchanie wiersza „Bezpieczne wakacje” A. Bober.

 

Gdy na wakacjach z rodzicami wypoczywasz,

Dużo niezwykłych przygód przeżywasz.

 

Nie zapomnij jednak o rzeczy ważnej,

By bezpieczeństwo zachować w sytuacji każdej.

 

Przez ulicę przechodź tylko na pasach zebry,

Na zielonym świetle i rozglądając się bez przerwy.

 

Wychodząc na słońce, nakrycie głowy zakładaj,

A na całe ciało krem przeciwsłoneczny nakładaj.

 

Podczas kąpieli, bądź zawsze pod okiem dorosłego,

By żaden wypadek nie zdarzył Ci się kolego.

 

Podczas burzy, nie wybieraj się w góry,

A także gdy za oknem, krajobraz jest szaro- bury.

 

W pobliżu ulicy się nie baw nigdy,

By samochód, autobus czy tramwaj nie zrobiły Ci krzywdy.

 

Będąc w lesie, śmieci nie wyrzucaj,

Nie rozpalaj ogniska i ciszy nie zakłócaj.

 

Nie przyjmuj też nic od nieznajomego,

Bo przydarzyć może Ci się coś bardzo niedobrego.

 

O numerach alarmowych nie zapominaj,

Niech je wraz z Tobą powtórzy cała rodzina.

 

997- to telefon na policje,

tam niepokojące sytuacje możesz zgłosić wszystkie.

 

998- wykręcasz, gdy pożar zauważysz,

bo wtedy dodzwonisz się do pożarnej straży.

 

999- to numer na pogotowie,

dzwoniąc tam możesz innym i sobie uratować zdrowie.

 

Gdybyś jednak, tych wszystkich numerów nie umiał zapamiętać,

Wystarczy o jednym ogólnym numerze pamiętać.

 

112- tam możesz wszystko zgłosić

i o każdy rodzaj pomocy poprosić.

 

 

  1. Bezpieczne wakacje – przypomnienie podstawowych zasad bezpieczeństwa. 

Domowa zabawa z językiem angielskim

Time to play!Czas na zabawę!

Moi kochani to ostatnie w tym roku szkolnym zajęcia. Zapraszam was do zabawy, będziemy organizować przyjęcie i bawić się w różne zabawy wykorzystując poznane dotąd słownictwo.

 

1.Na początek dyskoteka – tańczcie i bawcie się z piosenkami w języku angielskim. Naśladujcie ruchy, powtarzajcie słowa piosenek:

https://www.youtube.com/watch?v=LO9QAUbtwxo

https://www.youtube.com/watch?v=I5RUzkySseE

 

2.Przypomnijcie sobie słownictwo- uczucia- z animacją:

Dzieci młodsze: https://www.youtube.com/watch?v=RDoSBffru-c

Dzieci starsze: https://www.youtube.com/watch?v=a1NIWCr0R-k

 

3.Let’s play – Bawmy się!- do tej zabawy wykorzystajcie wasze domowe zabawki. Na początek przypomnienie słownictwo: https://www.youtube.com/watch?v=wMWcBIAHOHY

A teraz proponuję wam kilka fajnych zbaw:

Poproś dziecko by zbudowało wieże z tylu klocków w danym kolorze ile wymienisz:

Take one/two/tree red/green/yellow blocks. What a tower!

 

MYSTERY BOX PACZKA NIESPODZIANKA PREZENT TAJEMNICA- przygotuj pudełko lub worek schowaj do niego zabawki i poproś dziecko by po dotyku odgadłoWhat is this?- co to jest?”

Puszczaj bańki i pozwalaj dziecku je łapać: Catch the bubbles- Złap bańki!

Teraz lubiane przez wszystkie dzieci Czary!- Magic! Magic!

Przygotujcie różdżkę- wykorzystajcie słomkę i wytnijcie kształt gwiazdki. Machajcie różdżką i „przemieniajcie się” raz po raz w różne zwierzątka. Naśladujcie dźwięki i sposób poruszania się zwierzaka.

Magiczne zaklęcie: Magic Spell:

„Abracadabra one two tree you are a …..(dog, cat, mouse, frog, bird, fish, monkey)

Magic, Magic one, two, tree. I’m a fairy play with me!”


Jesteście super dzieci! Jestem z was dumna.