GRUPA I 3-LATKI

1. Proszę aby dziecko obejrzało obrazki i odpowiedziało na pytania:
– Jak nazywa się pora roku, podczas której są wakacje?
– Gdzie chce spędzić wakacje i dlaczego?
– Jakie miejsca przedstawiono na obrazkach?
– Co trzeba zabrać ze sobą, planując wyjazd nad morze, w góry, na Mazury, do gospodarstwa
agroturystycznego?
– O czym trzeba pamiętać podczas spędzania czasu wolnego? ( bezpieczeństwo, nie wolno
rozmawiać z nieznajomymi, nie wolno oddalać się od rodziców; odpowiedni ubiór, krem z
filtrem, itp.)

8081A19D-FACA-41E9-BA33-AA0C31E34C1C 25E6A329-BE13-4F95-859E-936734F296F4 31A320E5-194A-4009-B64F-60FAF9DDDF3A

2. Proszę aby dziecko wysłuchało piosenki „Kulfon, co z ciebie wyrośnie” sł. i muz.
Wojciech Konikiewicz, Krzysztof Marzec https://www.youtube.com/watch?v=_4reuXDPyss
Kulfon, Kulfon, co z ciebie wyrośnie?!
Martwię się już od tygodnia.
Zębów nie myjesz, kolegów wciąż bijesz,
dziurę masz w najnowszych spodniach!
Nikt jeszcze nie wie, co ze mnie wyrośnie:
gruszki na wierzbie, czy śliwki na sośnie.
Sam jeszcze nie wiem, czy będę strażakiem,
cieślą, piekarzem czy ;niebieskim ptakiem.
Kulfon, Kulfon, pomysły masz straszne,
grzeczny bądź wreszcie i miły.
Po co stryjkowi obgryzłeś guziki,
nie mam do ciebie już siły.

Sam jeszcze nie wiem, co ze mnie wyrośnie:
gruszki na wierzbie, czy śliwki na sośnie.
Dziś mam ochotę zostać maszynistą,
może jednak w końcu zostanę dentystą,
albo artystą, albo hutnikiem z dobrym wynikiem,
albo naleśnikiem
A może po prostu będę Kulfonem!
Następnie rodzic zadaje pytania:
– Kim był Kulfon, jak wygląda?
– Czy Kulfon był grzeczny?
– Co robił Kulfon?
Dziecko znowu słucha piosenki, próbuje powtarzać niektóre słowa. Piosenkę należy
odtwarzać kilka razy dziennie przez kolejne dni by utrwalać słowa i melodię piosenki.
3. Proszę by dzieci pokolorowały plecak, a wokół plecaka dorysowały przedmioty ,
które zabiorą na wakacje. Wykorzystujemy kredki bambino. Zał. nr 1

 

 

GRUPA II 3,4-LATKI

1. „Kolorowe piłeczki” – zabawa dydaktyczna.
Potrzebne będą: nakrętki od słoiczków, kolorowe piłeczki. Rodzic układa na nich kilka piłek,
tak by prezentowały powtarzalny wzór – piłeczka czerwona, niebieska, czerwona, niebieska,
czerwona… resztę kończy dziecko. Oczywiście można układać różne sekwencje, w
zależności od poziomu zaawansowania dziecka i ilości posiadanych piłeczek.
2. „Kolorowy świat” – praca plastyczna. Rodzic przygotowuje dla dziecka na stoliku farby w
kolorach: żółtym, zielonym, czerwonym i niebieskim. Dziecko ma za zadanie przygotować
sobie kolory, mieszając dwie dowolnie wybrane przez siebie farby. Nazywa powstałe kolory.
Maluje nimi obrazek na dowolny temat.
3. „Sposób na nudę” – zabawa ruchowa z piosenką. Zachęcamy do wspólnej zabawy z
dzieckiem. Link: https://www.youtube.com/watch?v=2T6eW_b3saQ

GRUPA III 4-LATKI

1. Słuchanie wiersza W. Badalskiej: „Wakacyjne rady”
Głowa nie jest od parady
służyć musi dalej.
Dbaj więc o nią i osłaniaj
kiedy słońce pali.
Płynie w rzece woda
chłodna, bystra, czysta,
tylko przy dorosłych
z kąpieli korzystaj.
Jagody nieznane
gdy zobaczysz w borze –
Nie zrywaj! Nie zjadaj! –
bo zatruć się możesz.
Urządzamy grzybobranie
jaka rada stąd wynika?
Gdy jakiegoś grzyba nie znasz
nie wkładaj go do koszyka.
Biegać boso jest przyjemnie,
ale ważna rada:
– idąc na wycieczkę pieszą
dobre buty wkładaj!
Rozmowa na temat bezpiecznego zachowania podczas wakacji. Przypomnienie
numerów alarmowych 112, 999, 998, 997.
2. „Skojarzenia”- tworzenie bliższych i dalszych skojarzeń z prezentowanymi
obrazkami (lód, tęcza, strój kąpielowy, słońce, klapki, okulary przeciwsłoneczne).
Dzieci tworzą skojarzenia do prezentowanych przez nauczyciela obrazków.

3. „Statkiem czy samolotem?” – zabawa plastyczna.
Kolorowanie wspólnie z rodzicami wybranych przez dzieci kolorowanek
tematycznych ze zwróceniem uwagi na precyzyjną pracę w obrębie konturu i właściwy dobór kolorów.

https://miastodzieci.pl/wp-content/uploads/2008/04/zamoloty_samolot_pasazerski.gif
https://www.domowyprzedszkolak.pl/public/common/files/items/07a6524db130edc5699d514
077909e1e.jpg

GRUPA IV 5-LATKI

1. Dziś porozmawiajmy o chmurach. Ten film będzie doskonałym wstępem:

https://www.youtube.com/watch?v=PVGjzJYrMdM

2. A czy wiecie skąd się bierze deszcz? Wszystkiego dowiecie się z piosenki:

https://www.facebook.com/blizejprzedszkola/videos/sk%C4%85d-si%C4%99-bierze-deszcz-/979195989162218/

„Skąd się bierze deszcz”
sł. i muz.: M. Broda-Bajak

Skąd się bierze deszcz, czy wiesz?
Deszcz, deszcz, deszcz! /x2
Kropla za kroplą: kap, kap, kap,
Wprost do kałuży: chlap, chlap, chlap.
A potem w górę: ho, ho, ho,
Bo wyszło słońce: o, o, o!
Skąd się bierze deszcz, czy wiesz?
Deszcz, deszcz, deszcz! /x2
Para na niebie: puf, puf, puf
I ciężkie chmury: uf, uf, uf.
Kropla przy kropli: ciap, ciap, ciap,
Znów deszczyk pada: kap, kap, kap.

3. Na koniec proponuję malowanie farbami nt. „Chmury i deszcz”. Ciekawa jestem czy to będą stratusy, cirrusy, a może cumulusy? A jeszcze bardziej jestem ciekawa, co będą przypominać Wasze chmury? Może zwierzątko, a może gofry z bitą śmietaną???

Przypominam Wam o tym, że białą farbą możemy rozjaśniać inne kolory, a czarną przyciemniać!

GRUPA V 4,5-LATKI

1.”Chcę się bawić z Tobą” – ilustrowanie ruchem treści wiersza E.M Minczakiewicz
Pokaż Jadziu gdzie masz oczy!
Gdzie masz uszy?
Gdzie twój nos?
Gdzie masz rękę?
A gdzie nogi?
Gdzie się czasem jeży włos?
Daj mi rękę!
Tupnij nogą!
Klaśnij mocno, nie bój się!
Hop do góry!
Potem na dół!
Razem pobawimy się1
Biegaj, siadaj, skacz do góry!
Śmiech niech zdobi twoją twarz!
Skacz wesoło i radośnie!
Po to przecież nóżki masz!!!
2. „Gdzie znajduje się klocek?” – zabawa dydaktyczna
Rodzic kładzie klocek w różnych miejscach: np. na stole, pod stołem, obok wazonu, za wazonem, Dziecko określa, gdzie leży klocek.
3. „Nasze zabawki” – zabawa naśladowcza
Naśladowanie poruszania się zabawek pokazywanych przez rodzica,
Samochód – dziecko biega, piłka – skacze, piesek – chodzi na czworakach, szczeka, bączek – wiruje w jedną i w drugą stronę. 
 GRUPA VI 6-LATKI
1. Słuchanie wiersza B. Formy ,,Lato i dzieci”.
Lato do nas idzie, zatrzyma się w lesie.
Jagody, poziomki w dużym koszu niesie.
Słoneczka promienie rozrzuca dokoła.
− Chodźcie się pobawić! − głośno do nas woła.
Nad morze i w góry chce pojechać z nami.
Wie, że miło spędzi czas z przedszkolakami
Rozmowa na podstawie wiersza i ilustracji.
 Gdzie zatrzymało się lato?
 Gdzie lato nas zaprasza? ( do lasu, nad morze, w góry)
 Jak powinniśmy zachowywać i czego nie powinniśmy robić podczas pobytu w lesie,
w górach, nad wodą?2. „Letni spacerek” – zabawa wyciszająca, masaż relaksacyjny
Na niebie płyną obłoki, świeci słońce,
przedszkolaki wybrały się na letni spacer.
Po drodze spotkały panią na szpileczkach,
pana w trampeczkach.
Tu stąpały słonie i biegły konie,
wtem przemknęła szczypaweczka,
spadł drobniutki deszczyk.
Czy przeszedł cię dreszczyk?

3. Wakacyjne dodawanie.
TERAPIA PEDAGOGICZNA 
1. Kilka propozycji ćwiczeń i zabaw matematycznych:
 ćwiczenia z liczeniem „W Podskokach” – w filmie przedstawiono zabawy i ćwiczenia
muzyczno – ruchowe opierające się na liczeniu do dziesięciu oraz wspierające
koordynację ruchową dziecka.

 rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego – rodzic liczy poprawnie lub źle:
dziecko poprawia nieprawidłowy sposób liczenia.
 zabawa z kostką – dziecko przelicza ilość oczek wyrzuconych na kostce i wykonuje
zadania typu – podskocz 3 razy, zaklaszcz 6 razy, zrób 1 obrót, itp.
 kolorowe paski papieru – określanie położenia pasków, stosowanie liczebników
porządkowych – pierwszy pasek żółty, trzeci pasek zielony, jaki kolor ma 5 pasek?,
itp.
 matematyczny wierszyk – dziecko odzwierciedla ruchem treść wierszyka:
Krok do przodu, w lewo, w prawo.
Krok do tyłu, rusz się żwawo.
Teraz naprzód aż trzy kroki…
i do góry dwa podskoki.
 Rozwiązywanie prostych zadań tekstowych:
– Jaś bardzo lubi owoce. Mama położyła na talerzu 5 owoców. Jaś zjadł dwa banany.
Ile owoców zostało?
– Ola ma 5 lat, a Kasia 6. Kto jest starszy ? O ile lat jest starsza Kasia?
– Dzieci sprzątają klocki, Staś włożył do pudełka 3 klocki, Marysia 2, a Hubert tylko
1. Ile klocków jest w pudełku?
2. Zagadki słuchowe Poniżej załączam linki do zagadek słuchowych, posłuchajcie i
spróbujcie odgadnąć:


3. Karta pracy: pokoloruj pola zgodnie z podanym kodem:

 
 

Domowa zabawa z językiem angielskim

Na naszej łące pojawiła się kolorowa tęcza, poproście rodziców lub wytnijcie sami kolorowe paski i układajcie tęczę, śpiewając piosenkę:

1.The Rainbow Song

https://www.youtube.com/watch?v=cSQZ1E1E8BY

“Red and yellow and pink and green
Purple and orange and blue
I can sing a rainbow
Sing a rainbow
Sing a rainbow too

Listen with your eyes
Listen with your ears
And sing everything you see
I can sing a rainbow
Sing a rainbow
Sing along with me

Red and…”

2.Wykorzystajcie swoje paluszki do wspaniałej zabawy typu : papier, nożyce, kamień:

https://www.youtube.com/watch?v=P65yE_EXLd8

3.Action Songs for Children

https://www.youtube.com/watch?v=SUt8q0EKbms

https://www.youtube.com/watch?v=C3c8fzbsfOE

 4. Bajka do słuchania i oglądania ,,Princess and the Frog “

https://www.youtube.com/watch?v=Dhq_FEUEc8Y