GRUPA I 3 LATKI

  1. Proszę wydrukować domek lub wykorzystać domek dla lalek, garaż. Następnie rodzic umieszcza maskotkę obok, pod, na (u góry, na dole) domku. Zadaniem dziecka jest określenie miejsca położenia zabawki; np.; Miś jest na dachu. Miś jest obok domku. Miś jest na dole domu. Zwracamy uwagę aby dziecko wypowiadało się pełnym zdaniem.

Następnie dziecko wykona kartę pracy-  Zał. nr 1.

  1. Proszę wykonać razem z dziećmi kilka zabaw ruchowych z piłką.

– próby podawania i chwytu podawanej przez rodzica piłki,

-próby złapania podrzuconej piłki oburącz,

– rzucanie przed siebie, do góry i do wyznaczonego celu,

– „Czerwony kolor”- rodzic umawia się z dzieckiem, że będzie rzucać do niego piłkę i jednocześnie wymieniać nazwy kolorów. Kiedy powie „czerwony”, dziecko nie może złapać piłki. Jeśli się pomyli, musi wykonać jakieś zadanie ruchowe wymyślone przez rodzica (przysiad, skłon, podskok). Potem można zamienić się rolami.

  1. Proszę aby porozmawiać z dzieckiem na temat :”Jak wyglądałby świat do góry nogami?”, następnie obejrzeć bajkę „Kubuś- świat do góry nogami” https://www.youtube.com/watch?v=EAt7mfvBWz8

Zadaniem dzieci będzie narysowanie swojego pokoju do góry nogami. Rodzic tłumaczy dziecku, że stolik, biurko musi stać na blacie, lalki na głowie, auta na dachu). Technika dowolna, format dowolny.

 

GRUPA II 3-4 LATKI

  1. „Czy woda jest czysta?” – zabawa badawcza. Rodzic przygotowuje wcześniej wodę z naturalnego zbiornika wodnego (staw, rzeka, strumień), ewentualnie kałuży. Wspólnie z dzieckiem nabiera do drugiego naczynia wody z kranu; ma też butelkę z wodą mineralna. Dziecko ocenia czystość poszczególnych próbek wody. Na koniec odpowiada na pytanie rodzica: Co możemy zrobić, by woda w rzece (stawie) była czysta?

Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat znaczenia wody dla ludzi, zwierząt, roślin  i o konieczności jej oszczędzania.

  1. „Okulary” – praca plastyczna. Rodzicu przygotuj dziecku kartkę, na której narysowane są okulary. Zadaniem dziecka jest wykleić plasteliną kontur obrazka. Może to zrobić za pomocą cienkich ruloników lub kuleczek z plasteliny. Dziecko wdraża się do estetycznego wykonania pracy.
  2. Ćwiczenia kształtujące zwinność. Zapoznanie z wykorzystaniem przyboru nietypowego: tekturowa duża rurka z papierowych ręczników.

Ręce w bok, w jednej ręce jest rurka. Podnosimy ręce do góry i przekładamy nad głowa

rurkę z jednej ręki do drugiej. Opuszczamy ręce na dół i drugi raz przekładamy rurkę na dole

Ręce do przodu i podajemy rurkę raz z przodu, drugi raz za plecami.

Ręce do góry, naśladujemy kiwające się drzewo podczas lekkiego i silnego wiatru.

Podrzucanie rurki do góry i łapanie, oburącz, jedną ręką.

Przekładanie rurki pod zgięta noga w pozycji stojącej, raz pod prawa, raz pod lewą.

Pozycja – leżenie na brzuchu i turlanie rurki po podłodze z jednoczesnym czołganiem się.

Rurkę można dmuchać, popychać nosem, czołem

Rurka leży na podłodze – przeskoki przez rurkę.

Ułożenie z rurek drabiny – przechodzenie pomiędzy rurkami, przeskoki obunóż.

Leżenie na plecach – próby podniesienia stopami rurki do góry.

Leżenie na plecach – popychanie rurki stopami, przesuwanie się na podłodze.

 

GRUPA III 4 LATKI

  1. „ Jaka to pora roku”-zagadki słowne

 

To jest pani w sukni białej.

Sypie śniegiem na świat cały,

a malutkie te dziewczynki

to córeczki jej, śnieżynki.

Maluje liście kolorowo,

na czerwono i pomarańczowo.

Słonko świeci gdy ona się śmieje,

kiedy płacze, to deszcz leje.

Ma dla wszystkich złote plaże,

chłód jeziora, w lesie cień.

A dla dzieci, jakie ma  atrakcje?

Dla dzieci – słoneczne wakacje!

Jaka to pora roku rozrzuca

zieleń wokół? Kaczeńce złoci

na łąkach i słucha pieśni skowronka.

 

 Rozmowa z dzieckiem

– ile jest pór roku?

– wymień je

– w jakie kolory ubierają się pory roku?

– jakie znacie symbole pór roku?

 

  1. „Prawda – fałsz” – zabawa dydaktyczna

Dzieci  otrzymuje buźkę: uśmiechniętą ( prawda),

Smutną ( fałsz) umieszczone na patyku.

Rodzic mówi następujące zdania, a dzieci określają czy zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe, pokazując  odpowiednią buźkę.

 

Teraz jest wiosna.

Wiosną  jeździmy na sankach.

Latem lepimy bałwana.

Tulipan okwiat wiosny.

Jesienią  sady się rumienią.

Zimą kwiaty kwitną.

Zimą rzucamy śnieżkami.

Jesienią dokarmiamy ptaki.

W lecie są wakacje i kąpiemy się w morzu.

Wiosną kolorowe liście spadają z drzew.

Latem ubieramy choinkę.

 

3,.„Statkiem czy samolotem?” – zabawa plastyczna. Kolorowanie wspólnie z rodzicami wybranych przez dzieci kolorowanek tematycznych ze zwróceniem uwagi na precyzyjną pracę w obrębie konturu i właściwy dobór kolorów.

 

GRUPA IV 5 LATKI

 

GRUPA V 4-5 LATKI

Zapraszam do wysłuchania piosenki pt. ,,Tydzień liczy 7 dni”

https://youtu.be/KJiXPp1jSgQ

I.W poniedziałek startujemy, dni się dziś nauczyć chcemy.

Wtorek, a po wtorku środa czasu nam nie szkoda.

Czwartek wszystkich bardzo cieszy, bo się piątek do nas spieszy.

Za chwileczkę weekend znów, odpoczynek UUU!

Ref: Tydzień liczy 7 dni, chodź zaśpiewaj wszystkie mi.

Tydzień, tydzień hejże ha, każde dziecko zna.

  1. Patrz sobota, a w niedzielę dzieje się naprawdę wiele.

I chodź jestem mały lubię tydzień cały.

Ref: Tydzień liczy 7 dni, chodź zaśpiewaj wszystkie mi

tydzień, tydzień hejże ha, każde dziecko zna.

Powtarzamy: PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA, CZWARTEK, PIĄTEK, SOBOTA, NIEDZIELA

  1. „Za co lubimy wakacje?” – rozmowa inspirowana wierszem G. Lech „Co robią latem dni tygodnia?”

Co wy na to, że już lato? –

tydzień swoje dni zapytał.

Poniedziałek zsiadł z roweru.

– Radość dla kolarzy wielu!

Wtorek książkę czytał właśnie.

Mruknął tylko: – Lubię baśnie!

Latawca puszczała środa,

bo piękna była pogoda.

Czwartek rzekł: – ja wciąż maluję,

jak się świetnie w lesie czuję.

Piątek tylko machnął ręką:

– Chciałbym zagrać, lecz nieprędko

znajdę gracza w tym upale.

Szachów nie otwieram wcale.

– A Sobota? – Cóż mam rzec.

Niosę piłkę, dziś gram mecz.

– Czy Niedziela coś dopowie?

Nie dopowie, bo jest w kinie

na animowanym filmie.

A czy film ten był o lecie,

w poniedziałek się dowiecie.

A teraz odpowiedz proszę na pytania:

Jaka pora roku już nadeszła?

O co zapytał swoje dni Tydzień?

Co zrobił i odpowiedział poniedziałek?

Co zrobiły i odpowiedziały kolejne dni tygodnia?

Co Ty lubisz robić latem?

Co robisz najczęściej w poniedziałek… w sobotę i w niedzielę?

Ile dni wchodzi w skład tygodnia?

Wymień w kolejności wszystkie dni tygodnia.

  1. Zabawy badawcze – będą potrzebne owoce takie, które kojarzą się dzieciom z sezonem letnim np. truskawki, czereśnie, borówki itd. i warzywa np. fasolka szparagowa, cebulka dymka, bób, młoda kapusta, koperek, ogórek gruntowy itp.

– zabawa „Co tak pachnie?” – prosimy dziecko o zamknięcie oczu. Rodzic podaje do powąchania owoce, warzywa – dziecko odgaduje jaki to owoc lub warzywo.

– zabawa „Co tak smakuje?” – rodzic częstuje dziecko kawałkami owoców lub warzyw – dziecko podaje nazwy owoców i warzyw.
GRUPA VI 6 LATKI

1.,,Moja ulubiona zabawa”- rysowanie kredkami świecowymi. Rozwijanie wyobraźni twórczej.
2.Zabawa dydaktyczna ,,Dodaj lub odejmij’.Utrwalenie dodawania i odejmowanie w zakresie 10.
3.,;Jakie słyszysz zwierzę?-zabawa dźwiękowalstwo. Słuchanie odgłosów różnych zwierząt i okazywanie.