GRUPA I 3-LATKI

  1. Proszę aby dziecko, zaśpiewało wcześniej poznaną piosenkę, recytowało wierszyk, (można przygotować scenęn, na której będzie prezentowało swoje umiejętności), zaprosiło rodziców do wspólnej zabawy, tańca przy muzyce

https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4, https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

  1. „Figury, figurki”- zabawa matematyczna. Proszę aby przygotować cztery duże i cztery małe papierowe koła (zielone, czerwone, żółte, niebieskie). Zadaniem dziecka jest nazwanie tej figury, kolorów, określić ich wielkość (duże, małe), posegregować na małe i duże, następnie posegregować ze względu na kolor. Dziecko przelicza, ile jest dużych kół, ile jest małych kółek, ile jest czerwonych, niebieskich, żółtych, zielonych. Na koniec mogą ułożyć kwiatka z kółek.
  2. Proszę aby dzieci wykonały kartę pracy- Zał. nr 1- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, umiejętności dokładnego wykonania zadania.

 

 

Zał. nr 1 Pokoloruj na niebiesko wszystkie koła, a następnie policz je. Spróbuj nazwać pozostałe figury geometryczne.

koło

GRUPA II 3-4 LATKI

  1. „Dziękuję Mamo! Dziękuje Tato!” – słuchanie piosenki. (słowa: Łukasz Tartas i muzyka: Weronika Korthals)

Uczyliście mnie chodzić.

Uczyliście mnie mówić.

Jak się zachowywać.

Jak zwracać się do ludzi.

 

Ja mogę na Was liczyć.

Wiem, że mi pomożecie.

Najlepszych mam rodziców.

Na całym wielkim świecie.

 

Dziękuję mamo, dziękuję tato,

za każdą zimę, za każde lato.

Dziękuję mamo, dziękuję tato,

za to, że macie dla mnie czas.

Bardzo kocham Was.

 

A najpiękniejsze chwile

są kiedy mnie tulicie.

Dajecie mi buziaki.

Idziemy tak przez życie.

 

Co mogę dla Was zrobić?

Jak mogę się odwdzięczyć?

Jesteście w moim sercu.

Będziecie w mej pamięci.

 

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

 

  1. „Co robię z rodzicami?” – zabawa dydaktyczna.

Potrzebne będą: pudełko z dwoma otworami do wkładania rąk, mała piłka, laleczka, kredka, książeczka, klocek. W pudełku zrobione są otwory, przez które dziecko może włożyć obie ręce. Do pudełka rodzic wkłada: małą piłkę, laleczkę, kredkę, książeczkę i klocek. Dziecko rozpoznaje przez dotyk jedną rzecz i podaje jej nazwę. Po wyjęciu przedmiotu i sprawdzeniu, czy dobrze odgadło, określa, co można robić przy użyciu tej rzeczy z mamą, tatą, np. bawić się piłką – rzucać, kopać, odbijać; bawić się laką – karmić, ubierać; rysować kredkami – kwiaty, domek itp.; z książką – oglądać obrazki, słuchać, jak mama czyta; budować z klocków – zamki, domy.

 

  1. „Wspólna zabawa” – zabawy muzyczno – ruchowe.

Przygotujcie szarfę. Nie macie szarfy? Nic nie szkodzi. Wstążkę  na pewno znajdziecie. Zwiążcie wstążkę i szarfa gotowa. Pewnie woreczka do  ćwiczeń w domu też nie macie. To nie problem. Wsypcie do skarpetki kaszę lub ryż, zawiążcie i zaczynamy zabawę.

Włączcie link i bawcie się dobrze.

https://www.youtube.com/watch?v=ZVG8nE01tGM

GRUPA III 4-LATKI

  1. Słuchanie opowiadania R. Piątkowskiej pt.: „Zapach mamy”.

Możecie Państwo je przeczytać dziecku lub włączyć audycję TVP „Czytanie przed spaniem”:

https://vod.tvp.pl/video/czytanie-przed-spaniem,zapach-mamy,38993053

 

Jak ja nie lubię, kiedy mama gdzieś wyjeżdża. Dom bez mamy jest jakiś inny. A jutro znowu wyjeżdża na kilka dni – westchnąłem. – Więc jeszcze tylko dziś przytuli mnie przed snem, bo jutro… Nagle poczułem, jak w gardle rośnie mi wielka kula, a z oczu kapią łzy.

– Tomeczku, kochanie, wiem, że ci przykro, ale to tylko trzy dni. Tata i babcia wspaniale się tobą zaopiekują. A ja szybko wrócę i przywiozę ci jakąś pamiątkę z tej podróży. Obiecuję. No już uśmiechnij się do mnie, skarbie – szepnęła mama i przytuliła mnie mocno.

– Mamo, jak jesteś blisko, zawsze czuję taki ładny zapach. Poznałbym cię po nim wśród tysiąca innych mam – powiedziałem.

– Tak pachną moje ulubione perfumy. Cieszę się, że ten zapach ci się podoba – powiedziała mama, uśmiechnęła się i wyszła z pokoju. Po chwili wyskoczyłem z łóżka i pobiegłem do łazienki.

– Mam genialny pomysł. Gdzieś tu musi być… – mruknąłem, przeszukując półkę z kosmetykami mamy. – Ile tego tu jest – zdziwiłem się, przesuwając pudełeczka z kremami, szminki, tubki i pędzelki. Wreszcie trafiłem na mały, śliczny flakonik i powąchałem go.

– Znalazłem, to te perfumy – odetchnąłem z ulgą. Potem poszedłem do kuchni i wybrałem trzy małe słoiczki po dżemie. Takie słoiczki babcia starannie umyła i przechowywała w kuchennej szafce. Teraz do każdego słoiczka prysnę trochę tych perfum i szybko zakręcę wieczko. Będę miał w nich zapach mamy. Po jednym słoiczku na każdy wieczór; kiedy jej nie będzie – ucieszyłem się. A kiedy w każdym słoiczku uwięziony był już piękny zapach, szybko schowałem je do swojej szafki i nareszcie mogłem zasnąć. Tak jak przewidywałem, dni bez mamy, a zwłaszcza wieczory, zdawały się nie mieć końca. Ale najbardziej tęskniłem za nią, kiedy nadchodziła pora snu. Babcia czytała mi wtedy długą bajkę, a tata zawsze całował przed snem, ale kiedy tylko wyszli z pokoju, wyjmowałem z szafki słoiczek. Odkręcałem wieczko i zamykałem oczy. Otaczał mnie wtedy zapach, jakby ramiona mamy.

– Dobranoc mamusiu – szeptałem i dopiero wtedy nadchodził sen. Tak było przez dwa wieczory, ale trzeciej nocy długo nie mogłem zasnąć.

– Mama wraca jutro rano do domu. Pewnie jak się zbudzę, ona już tu będzie – cieszyłem się. Wreszcie usnąłem zmęczony, zaciskając w ręce słoiczek. Ale co to?! Mama jest zamknięta w moim słoiku! Puka paluszkiem w szklaną ścianę i chyba chce wyjść.

– Ojej, co ja zrobię z taką maleńką mamą? Mogę ją teraz wsadzić do któregoś z moich wyścigowych samochodzików, teraz się tam zmieści. A już na pewno uda mi się wepchnąć ją do mojej ulubionej koparki – pomyślałem. Odkręciłem więc słoiczek i pomogłem mamie z niego wyjść.

Nagle poczułem zapach mamy i jej ręce na swojej buzi. Potem mama dała mi całusa.

– Dzień dobry, kochanie! – to był jej głos. Obudziłem się i przetarłem oczy.

– Mamo, ja ty szybko urosłaś – zawołałem.

– Coś takiego! Czyżbym się przez te trzy dni powiększyła? – zaśmiała się mama i położyła na poduszce piękny złoty gwizdek i następne autko do mojej kolekcji.

– Dziękuję, mamo! Jest super, szkoda tylko, że się już do niego nie zmieścisz – powiedziałem.

– No, gdybym była taka mała, nie mogłabym zrobić ci omletów na śniadanie – uśmiechnęła się mama.

– Hura! Omlety! – zawołałem, wyskakując z łóżka. Jak dobrze, że mama jest duża, wielka, ogromna! Tylko z czego się tak śmieje w tej kuchni?

Rodzic zadaje pytania dziecku:

– Z czym kojarzy się Tomkowi mama?

– Co zrobił Tomek z perfumami mamy?

– Co robił Tomek przed snem, kiedy nie było mamy?

– Co się śniło Tomkowi?

– Co dostał Tomek od mamy?

 

 

  1. „Co to za zapach?” – zabawa ćwicząca zmysł węchu.

Należy przygotować pojemniki z zapachami. Mogą to być słoiczki, miseczki lub żółte pojemniczki z jajek Kinder Niespodzianka. Można do nich włożyć: przyprawy, kawałki owoców, warzyw; aromaty do ciast (np. miętę, skórki pomarańczy, zmieloną kawę, cynamon, bazylię, kminek, oregano, pieprz, wanilię, cebulę, czosnek, jabłko, koperek, pietruszka, curry). Zabawa polega na otwieraniu pojemników i zgadywaniu, co się w nich znajduje. Można też próbować odnajdywać takie same zapachy oraz opisywać zapachy –zapach jest przyjemny, nieprzyjemny, mocny, ostry, z czym się kojarzy, co przypomina.  Aby dziecko nie kierowało się wzrokiem można zasłonić mu oczy. W domowej kuchni znajdą Państwo sporo przypraw i produktów, które można wąchać i o nich opowiadać. W czasie zwykłego gotowania czy przygotowywania potraw można poświęcić chwilę na takie zgadywanki. Uwaga na detergenty! – zwykle wdychanie tych zapachów jest szkodliwe dla zdrowia.

  1. Zamiast zabawy ruchowo-naśladowczej „W czym pomagam mamie? W czym pomagam tacie?” proponuje, aby dzieci naprawdę w czymś Państwu pomogły. Wypełnianie drobnych obowiązków buduje u dziecka poczucie odpowiedzialności, daje satysfakcję z wypełnienia określonego zadania.

GRUPA IV 5-LATKI

. Zachęcam Was do wysłuchania i nauki piosenki pt. „Mama w kuchni”

https://www.youtube.com/watch?v=vlDHyfQ4920

2. A teraz pora na eksperymenty

https://www.youtube.com/watch?v=NyOhE-uYAvQ

3. Na koniec zdóbcie rysunki (technika dowolna) na temat Waszych ulubionych zabaw z rodzicami i rodzeństwem.

GRUPA V 4-5 LATKI

1.Poznanie różnych form wypoczynku na podstawie wiersza pt. „Razem z mamą” B.Formy.

 

Zawsze bardzo wcześnie rano

gimnastykę robię z mamą.

Abym nigdy nie chorował,

od małego się hartował.

 

Zakładamy szybko dresy

na rowerze mkniemy w dal.

Z mamą śmieje się wesoło,

widać drogę, widać park.

 

Świeci słońce, park nas wita

Szumem drzew i śpiewem ptaków.

Z mamą jazda wyśmienita

spróbuj także, przedszkolaku.

 

  1. Zabawa ćwicząca pamięć „Zapamiętajka”.

Mama w ustalonej kolejności pokazuje trzy wybrane zabawki i opowiada o nich krótką historyjkę. Następnie prosi, by dziecko podało nazwy zabawek w kolejności ich występowania w opowiadaniu. Mama dokłada następną zabawkę, kontynuując opowiadanie, a dzieci za każdym razem podają nazwy zabawek w odpowiedniej kolejności. (Przykład: zabawki – piłka, miś, klocek; opowiadanie: „Była sobie kolorowa piłka. Piłką bawił się miś. Piłka upadła misiowi w klocki”. Dodajemy lalkę i kontynuujemy opowiadanie: „Z klocków pomagała mu ją wyjąć lalka” itd.).

 

  1. Ćwiczenia ruchowe.

– Ćwiczenie dużych grup mięśniowych pt. „Pomagam mamie”.

Dziecko porusza się po pokoju przeskakując z nogi na nogę. Na hasło „pomagamy mamie” zatrzymuje się w miejscu i naśladuje: wieszanie prania, trzepanie dywanów, wycieranie kurzu.

Zabawa z elementem czworakowania pt. „Kotki”.

Dziecko – „Kotek” na czworakach przemieszcza się po pokoju – „goni myszę”. Na hasło: „zmęczony kotek” przechodzi do leżenia, zwija się w „kłębuszek”.

Zabawa orientacyjno – porządkowa pt. „Mama i dziecko”.

W dowolnym miejscu w pokoju dziecko naśladuje zabawy (robienie piaskowych bab, skoki na skakance, podrzucanie piłką). Na hasło: „do mamy” podchodzi do mamy.

GRUPA VI 6-LATKI

1.,;Moi Rodzice „-wypowiedzi przy serii zgromadzonych fotografii rodzinnych. Próby wyrażania własnych doświadczeń i spostrzeżeń dotyczących žycia w rodzinie.
2.,,Dom Mojego Dzieciństwa „-wykonanie plakatu-technika dowolna.
3.,,Walczak kwiatów „- taniec że wstążka do muzyki.

RELIGIA

Drogie Dzieci…!
Kolejne nasze „spotkanie” za pomocą Internetu i poczty elektronicznej. Dzisiaj zajmiemy się bardzo ważnym wydarzeniem w życiu najpierw Pana Jezusa, później Apostołów a na końcu nas wszystkich. Mowa o WNIEBOWSTĄPIENIU. Pan Jezus po swoim zmartwychwstaniu przez 40 dni spotykał się ze swoimi Uczniami, pouczał ich, obiecał zesłać Ducha Świętego ale żeby to mogło się dokonać musiał najpierw wrócić do domu Ojca czyli do Nieba. Opowiedzą Wam o tym obrazki z książki, które wysyłam. Spróbujcie trzeci obrazek wkleić na swoje miejsce albo wręcz narysować go na drugiej stronie w tym pustym prostokącie…! Oczywiście, jeśli zdecydujecie się je wydrukować a później wycinać, zachowajcie ostrożność podczas pracy z nożyczkami… Najlepiej jak będziecie to robić pod nadzorem Rodziców. Nie zapomnijcie też dzisiaj złożyć życzenia Waszym Mamom. Pomódlcie się w ich intencji i powiedzcie im jak bardzo je kochacie…! 🙂
ks. Grzegorz.
rel1 rel 2 rel3