ZADANIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW CZ.20
GRUPA I 3-LATKI
- Proszę aby dzieci posłuchały i obejrzały „Bajkę o Unii Europejskiej”
https://www.youtube.com/watch?v=XnJFnOJxpaw
Następnie, proszę zapytać:
– Jakie imiona miały krasnalki, może pamiętasz?
– Gdzie mieszkała rodzinka krasnali?
– Jakie kłopoty miały krasnale?
– Może pamiętasz, jak wygląda flaga, którą wymyśliły krasnale z Europy?
- Proszę wydrukować – zał. nr 1(format A4), zał nr 2.
Zadaniem dzieci będzie pokolorowanie konturów mapy na kolor niebieski
(kredki, farby, wg pomysłu dzieci). Następnie proszę wyciąć flagi państw Unii Europejskiej.
Dzieci mogą naklejać w dowolnym miejscu, aczkolwiek rodzice mogą pomagać. Dzieci mogą podjąć próbę odnalezienia flagi Polski, nazwać jej kolory.
Proszę zwrócić uwagę na każdy kraj ma inną flagę.
Zał. 1
Zał. 2
- Proszę by dzieci wykonały kilka zadań ruchowych.
– Chodzenie po pokoju z rękami wyciągniętymi przed siebie, później z rękami wzdłuż tułowia.
– Leżenie przodem – czołganie się na brzuchu do przodu.
– Leżenie na plecach – odpychanie się nogami i przemieszczanie do tyłu po całym pokoju.
– Siad skrzyżny, plecy wyprostowane. – robimy minę smutną, minę wesołą. Powtarzamy kilka razy.
GRUPA II 3-4 LATKI
- „Mała biedroneczka” – słuchanie piosenki (sł. i muz. K. Bożek-Gowik).
- Mała biedroneczka siedem kropek miała,
na łące zielonej wesoło fruwała.
Złapał ją pajączek w swoją pajęczynę.
„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.
Ref.: Biedroneczko, leć do nieba,
przynieś mi kawałek chleba. (bis)
- Mała biedroneczka siedem kropek miała,
na łące zielonej wesoło fruwała.
Złapał ją wróbelek, niesie tę kruszynę.
„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.
Ref.: Biedroneczko, leć…
III. Mała biedroneczka siedem kropek miała,
na łące zielonej wesoło fruwała.
Złapała ją żaba i po wodzie płynie.
„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.
Ref.: Biedroneczko, leć…
Rozmowa na temat piosenki:
– Co robiła biedronka?
– Kto ją złapał?
– Dlaczego zwierzęta nic nie robiły biedronce?
– Czego od niej chciały?
Link do piosenki w wersji instrumentalnej: http://chomikuj.pl/malgosia270/przedszkole/AAAAAAAAA+przedszkole/Czerwiec/Zako*c5*84czenie+roku+szkolnego/*c5*9apiewaj*c4*85ce+Brzd*c4*85ce+-+Witaj+szko*c5*82o/15+Ma*c5*82a+biedroneczka+(wersja+instrumentalna),1770694628.mp3(audio)
- „Nie deptać kwiatów” – zabawa ruchowa przy muzyce klasycznej.
Rodzic włącza muzykę, przy której dziecko udaje, że obserwuje łąkę według własnego pomysłu. Na ciszę w muzyce i hasło: „Nie deptać kwiatków!” dziecko chodzi unosząc wysoko kolana, aby „ominąć rośliny”. Gdy ponownie rozlegnie się muzyka, dziecko ponownie „obserwuje łąkę”.
Link do muzyki klasycznej: https://www.youtube.com/watch?v=YaPMU4eEYAo
- „Czerwony jak…” – zabawa twórcza.
Rodzic podaje nazwę koloru, a dziecko – przykład czegoś, co kojarzy mu się z tym kolorem (np. czerwony jak… tulipan, zielony jak… trawa).
GRUPA III 4 LATKI
- Słuchanie wiersza I. Słońskiej pt. „Gdy zamierzasz przejść przez ulicę”.
Kto zamierza przejść przez ulicę musi poznać tajemnicę. Na chodniku przystań bokiem, popatrz w lewo bystrym okiem. Skieruj w prawo wzrok sokoli, znów na lewo spójrz powoli. Jezdnia wolna – więc swobodnie mogą prze nią przejść przechodnie. |
Omówienie treści wiersza. Rodzic zadaje pytania dziecku:
- W jakich miejscach przechodzimy przez ulicę?
- Co należy zrobić aby bezpiecznie przejść przez ulicę?
- Jak należy się zachowywać przechodząc przez ulicę
- Sygnalizator świetlny – wydzieranka z kolorowego papieru.
Dziecko otrzymuje szablon przedstawiający sygnalizator świetlny. Wspólnie z rodzicem wydziera kawałeczki kolorowego papieru (czarne, czerwone, żółte i zielone). Następnie nanosi klej na białe miejsca na kartce i przykleja wydarte kawałki kolorowego papieru jeden obok drugiego zgodnie z kolorystyką sygnalizatora.
- Ruch to zdrowie, a więc do dzieła:
- Straż pożarna – zabawa orientacyjno – porządkowa. Dziecko jest „samochodem strażackimi”. Na hasło rodzica „do pożaru”, dziecko drobnymi krokami biegnie w wyznaczonym kierunku. Na hasło „sygnał”, zatrzymują się, klaszcze w dłonie, równocześnie naśladując głos syreny strażackiej „uuu…”
- Samoloty – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Rodzic wyznacza przy pomocy kocyka, ręcznika – „lotnisko”. Na pozostałej powierzchni dziecko zajmują dowolne miejsce. Ręce – „skrzydła” wyciąga na boki i na sygnał „start” drobnymi krokami przemieszcza się w określonym kierunku. Na hasło „ląduj na lotnisku” biegnie w wyznaczone miejsce, opuszcza powoli ręce, przechodzi do przysiadu.
- Na przystanku – ćwiczenie tułowia. Dziecko stoi „na przystanku”, wypatruje czy nadjeżdża autobus. Robiąc daszek nad oczami spogląda raz w lewo, raz w prawo, wykonując skręty tułowia. Stara się nie odrywać nóg od podłogi.
- Mostek – zabawa z elementem równowagi. Rodzic układa dwie skakanki, sznurki lub linki równolegle do siebie – „mostek”. Dziecko idzie przez „mostek”, starając się nie spaść z niego. Stawia stopy w taki sposób, żeby nie nadepnąć na skakankę.GRUPA IV 5 LATKI
Na początek proponuję Wam wykonanie wiosennych kwiatków z kolorowych, kwadratowych karteczek. Pomoże Wam w tym krótki filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=keAAl9mng9k
Ciekawa jestem, czy pamiętacie inne figury geometryczne? Poszukajcie w domu różnych przedmiotów w kształcie kwadratu, koła, prostokąta i trójkąta.
2. Podczas spacerów z rodzicami poszukajcie w przydomowych (przyblokowych) ogródkach wiosennych kwiatków, np. żonkili, stokrotek, irysów, niezapominajek, konwalii i innych, i przyjrzyjcie się im dobrze. Po powrocie do domu narysujcie:
o o o tulipany
o o o o żonkile
o o niezapominajki
o o o o o stokrotek.
Przeliczcie dobrze narysowane kwiatki – ma być ich tyle, ile jest kółeczek. Na koniec starannie je pokolorujcie.
3. A może teraz razem ze szpakiem albo z motylkiem (do wyboru) poćwiczycie pamięć i wymowę? Spróbujcie nauczyć się krótkiego wierszyka, a później, najładniej, jak potraficie – wyrecytujcie go swoim rodzicom!
Koncert szpaka
Usiadł szpak na skraju budki,
wygwizduje ptasie nutki.
A świerszcz woła głosem cienkim:
– szpaczku, naucz nas piosenki!
Szpak nie słucha i w zapale,
wesolutko gwiżdże dalej…
Piosnka jedna, druga, trzecia…
Skończył koncert i odleciał…
Piosenka motylka
Gdy wiosenne słonko
zbudzi w lesie kwiaty.
Lata nad kwiatami
motylek skrzydlaty.
Pachnie koniczynka,
polna róża, dzwonek.
Siądę, niech odpoczną
skrzydełka zmęczone.
GRUPA V 4-5 LATKI
- „W zagrodzie Małgosi” E.Michałowska – bajka ortofoniczna
Rodzic czyta bajkę, a dziecko naśladuje odgłosy zwierząt.
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: hau, hau, hau,
Kotek mruczy: miau, miau, miau,
Kura gdacze: kod. ko, da
Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa
Gąska gęga: gę, gę, gę
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: be, be, be
Koza muczy: me, me, me
Lndor gulga: gu, gu, gu
Krowa ryczy: mu, mu, mu
Konik parska: prr,prr,prr
A pies warczy: wrr,wrr,wrr.
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.
- „Konik w zagrodzie” – praca plastyczna.
Potrzebne materiały:
– figurki konika lub innych zwierząt mieszkających w gospodarstwie
– kartka
– kredki
Propozycja wykonania pracy plastycznej
Źródło: https/www.youtube.com/watch?v=weWjiEKXZ-
I&feature=youtu.be,http://www.pse.edu.pl/grupy/smerfy/wiersze-i-piosenki-2016-2017/w-zagrodzie-małgosi-bajeczka-ortofoniczna
- „W wiejskiej zagrodzie” B. Forma
Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej.
– Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo – marsz po sali, naśladowanie głosów ptactwa domowego: • kury -ko,ko,ko • indyki -gul,gul,gul • kogut -kukuryku – Zatrzymują się, machają skrzydłami – wykonywanie ruchów rękami. – Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno – wykonanie skrętów szyi w prawą i lewąstronę. – Kogut wskoczył na płot – wykonywanie podskoków obunóż. – Gospodarz sypie ziarno – skłony w przód. – Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko – przemieszczają się na czworakach. – Zwierzęta żeby dojść na pastwisko przechodzą przez mostek – przejście na czworakach po szerokiej ławeczce. – Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając – przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę. – Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok – przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku. – Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory – chód na czworakach, przejście przez „mostek” (jak wyżej).Na zakończenie ćwiczenie rozluźniające – stanie w lekkim rozkroku, swobodny zwis tułowia i rąk. |
GRUPA VI 6LATKI
Jedna żabka z drugą żabkąnapotkamy żurawiną.
Stał na dwójce, gorzko płakał,
swojej mamy szukał.
Żaczek zaraz przestał płakać,
otarł oczy łapki.
Ale zanim poszedł dalej,
podziękował żabkażdy.
Pocieszały żabki żuka:
-Twoja mama w lesie,
Widziałyśmy-szła z koszyczek,
jagód ci przyniesie.
Dzielenie słów:żaba,Żuk, żaby na sylaby i głoski.
2.Wykonanie pracy-malowanie żabek .
wiosną na łące.
3.Zabawa ruchową z elementami podskoku ,,Skoki żabek”. Dziecko skacze. naśladując skoki żabek.Gdy usłyszą słowo hop,podskakuje wyżej-żabki wyskakują z wody.
TERAPIA PEDAGOGICZNA
- „Powitanie części ciała” – ruchy naprzemienne
Cel: ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej
Witają się ze sobą części ciała po przeciwnej stronie: lewa ręka z prawą ręką, lewy łokieć z prawym kolanem, prawa ręka z lewym uchem, prawa ręka z lewą stopą.
2. „Ułóż według koloru” – klasyfikowanie według jednej cechy
Cel: porządkowanie przedmiotów według jednej cechy, utrwalanie nazw kolorów
Dziecko segreguje kredki według koloru, nazywa kolory.
3. „Jak rysują kredki?” – rysowanie oburącz na dużym brystolu
Cel: wyrabianie płynności ruchów, ćwiczenie koordynacji ręka – oko
Dziecko bierze w ręce dwie kredki różnych kolorów i rysuje oburącz (dowolne bazgranie) na dużym brystolu, zmienia kredki, aż wykorzysta wszystkie kolory.