GRUPA I 3-LATKI

 

  1. Proszę razem z dziećmi wykonać piankolinę, a następnie z powstałej masy maluchy mogą wykonywać różne postacie, rośliny, zwierzęta, itp. Proszę aby dzieci ugniatały masę, mieszały z kolorami.

Składniki:

– opakowanie pianki do golenia (standardowe opakowanie ma 200 ml),

– 1 kg mąki ziemniaczanej,

– barwniki spożywcze lub brokat,

– kilka kropel płynu do mycia naczyń lub żelu do mycia (opcjonalnie).

Przygotowanie:

Do dużej miski wycisnąć piankę, następnie dosypać mąkę ziemniaczaną i opcjonalnie dodać płyn do naczyń lub żel do mycia. Wyrobioną masę podzielić na kilka mniejszych części i do każdej z nich dodać kilka kropel barwnika. Można też dosypać brokat. Kiedy piankolina uzyska jednolitą konsystencję, jest gotowa do zabawy.

  1. Proszę włączyć muzykę https://www.youtube.com/watch?v=GMIZ3A_mTeI

Dzieci biegają, skaczą w rytm usłyszanej melodii, w pewnym momencie rodzic zatrzymuje muzykę i prosi, aby dotknęły jak najszybciej ściany. Po wykonaniu zadania rodzic znowu włącza muzykę i przerywa wymyślając kolejne polecenie np.

Dziecko:

– ma dotknąć osobę, która jest od nich wyższa,

– ma dotknąć stopy,

– ma dotknąć niebieskiej rzeczy,

– ma dotknąć ściany, na której wisi obrazek,

– ma dotknąć klamki,

– ma dotknąć krzesła,

– ma policzyć do 3, itp.

  1. Proszę aby dzieci poznały nową przygodę Tupcia Chrupcia https://www.youtube.com/watch?v=7PVfETv5xs4

GRUPA II 3-4 LATKI

  1. „Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki” – słuchanie piosenki. Wykonawca: Zespół Dziecięcy Fasolki.

Spójrzcie na Jasia, co za chudzina,
słaby, mizerny, ponura mina,
a inni chłopcy silni jak słonie,
każdy gra w piłkę lepiej niż Boniek.

Dlaczego Jasio wciąż mizernieje?
Bo to głuptasek i witamin nie je!

ref.: Witaminki, witaminki,
dla chłopczyka i dziewczynki,
wszyscy mamy dziarskie minki,
bo zjadamy witaminki.

Wiśnie i śliwki, ruda marchewka,
gruszka, pietruszka i kalarepka,
kwaśne porzeczki, słodkie maliny,
to wszystko właśnie są witaminy.

Kto chce być silny i zdrowy jak ryba,
musi owoce jeść i warzywa!

ref.: Witaminki, witaminki,
dla chłopczyka i dziewczynki,
wszyscy mamy dziarskie minki,
bo zjadamy witaminki.

 

Pytania po wysłuchaniu piosenki:

 

– Dlaczego Jasio ma ponurą minę?

– Co dają nam witaminy?

– Co należy jeść, żeby być zdrowym jak ryba?

– Gdzie mieszkają witaminy?

– Dlaczego warzywa są zdrowe?

 

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=nYg5TJhjOEs

  1. „Samo zdrowie” – zabawa dydaktyczna. Potrzebne materiały:sklepowe gazetki produktów spożywczych i nożyczki. Rodzic przedstawia dziecku ilustracje produktów spożywczych wyciętych z gazetek sklepowych. Warto, aby to były produkty ogólnodostępne, znane dzieciom, ważne w prawidłowym żywieniu dzieci (mleko, kasze, owoce, warzywa, ser, pieczywo itd.), oraz produkty mniej pożądane, takie jak słodycze, słodkie napoje. Dziecko ogląda i wybiera obrazki różnych produktów spożywczych. Segreguje na produkty zdrowe i takie, które należy ograniczać. Uzasadnia swój wybór. Zwrócenie uwagi na korzyści płynące ze spożywania zdrowych produktów.
  2. „Zdrowe przekąski” – działanie dziecka. Zachęcamy do wykonania zdrowych przekąsek – chipsów z owoców i warzyw. Sposób wykonania jest bardzo prosty. Jabłka myjemy, kroimy na cienkie plasterki i suszymy w suszarce lub piekarniku, aż będą lekko chrupiące. W podobny sposób można zrobić chipsy z buraków, marchewek, bananów, gruszek, itd. Dziecko swobodnie wypowiada się na temat smaku zdrowych przekąsek – chipsów.

 

GRUPA III 4 LATKI

  1. Słuchanie opowiadania: „O żabkach w czerwonych czapkach” H. BechlerowejMieszkały żabki w zielonej dolinie – Rechotka i Zielona Łapka.
    Zielona Łapka rozglądała się wokoło, patrzyła na zieloną trawę, na zielona wodę, na swój zielony płaszczyk….. Ach, jak nudno! wszystko takie zielone…
    -brzydki jest ten mój płaszczyk! Nie chcę takiego!.
    Taki mak polny ma czerwoną sukienkę, a grzyb śliczny czerwony kapelusz…a …biedronki mają czerwone ubranka.
    Może urządzimy zabawę i zaprosimy biedronki, muchomory. Będzie nam wesoło. Żabki wywiesiły takie ogłoszenie.
    „ Kto ma kolor czerwony,
    Jest dziś pięknie proszony,
    Niech przyjdzie, niech przyleci,
    Kto ma czerwony berecik,
    Czerwony płaszczyk
    Czerwony krawat
    Będzie wesoła zabawa!”.
    Zapraszają z ukłonem – Żabki Zielone.
    I wywiesiły takie oto zaproszenie.
    Nie upłynęła godzina – przyleciała pliszka. Przeczytała, machnęła ogonkiem – To nie dla mnie!. Nie mam czerwonej czapki. Przyleciały wróble – To nie dla nas!. Nie nosimy czerwonych kapeluszy. Przyleciał gil – mam czerwone piórka. To mnie zapraszają. Przyjdę na bal.
    I oto przyszli na bal pierwsi goście: biedronka, gil, muchomor.
    – Witajcie, witajcie – mówi Zielona Łapka.
    Potem zaczęła się wielka uczta. Żabki podają sok z kwiatów, rosę z łąki. Kiedy goście częstowali się podanymi smakołykami, żabki w tym czasie przymierzały piękne czerwone kapelusze, płaszczyki swoich gości. Potem świerszczyk zagrał na swoich skrzypeczkach i zaczęły się tańce. Aż tu nagle rozległo się kle, kle, kle! – Bocian ! krzyknęły żabki przerażone. Kto go tu zaprosił?. Wtedy odezwał się bocian – A moje czerwone pończochy?. Napisałyście przecież wyraźnie : Kto ma kolor czerwony, jest dziś pięknie proszony….
    Ale żabki nie przywitały gościa w czerwonych pończochach. Uciekły. Schowały się w trawie. Myślą, że są już bezpieczne. Ale zapomniały, że wystroiły się w czerwone kapelusiki. A tu bociek coraz bliżej. Podśpiewuje sobie wesoło. -Nie skryjesz się żabko w zielu, widzę przecież twój kapelusz!. Dopiero teraz żabki zobaczyły go. Jedna myk – ukryła się w zielonych liściach. Ale bociek dobrze ją widzi i śpiewa swoje: Nie uciekniesz ! Tam w zieleni twój kapelusz się czerwieni!.
    Hop – skoczyła Zielona Łapka w zielony tatarak. Bociek już przy niej. Żabko wszędzie cię zobaczę, masz czapeczkę niby maczek.
    Mądra, stara żaba ukryła się pod wielkim, zielonym liściem zdążyła krzyknąć przerażona: – zrzućcie prędko te czerwone stroje!. Pospadały w trawę porzucone w pośpiechu kapelusze. A żabki w swoich starych zielonych płaszczykach – hop! Pod zielony liść, w zieloną trawę.

Pytania do opowiadania:
-O czym było opowiadanie?
-Jak miały na imię żabki występujące w opowiadaniu?
-Dlaczego chciały zmienić swoje stroje?
-Kto napisał ogłoszenie?
-Kogo żabki zaprosiły na zabawę?
-Kogo nie zaprosiły?
-Kto ostrzegał żabki?
-Jakie stroje uszyły żabki?
-Czy to był dobry pomysł?
-Dlaczego kolor zielony jest odpowiedni dla żabek?

  1. Nauka rymowanki pt. :” Żabki”Jam jest żabka, tyś jest żabka (dzieci pokazują na siebie, potem na rodzica)
    My nie mamy nic ładnego. (pokazują dłonie)
    Jedna łapka, druga łapka, (pokazują jedną rękę, drugą rękę)
    Skrzydełka żadnego. (naśladują ruch skrzydeł)
    Uła, kła, kła, (dłonie odchylamy na boki jednocześnie)
    Uła, kła, kła( uginamy kolanka)
    My nie mamy nic ładnego, (pokazują dłonie)
    Jedna łapka, druga łapka (pokazują jedną rękę, drugą rękę)
    Skrzydełka żadnego. (naśladują ruch skrzydeł)
  2. Opowieść ruchowa „Spacer po łące”. Dzieci naśladują czynności wykonywane przez rodzica.Zapraszam was na spacer po wiosennej łące, zobaczymy kogo uda nam się spotkać. Proponuję, żeby każde z was założyło kalosze, ponieważ na łące może być mokro. Rozglądajcie się uważnie i miejcie „szeroko otwarte oczy i uszy”. Ach, jak pięknie jest na tej łące. Świeci słońce. Zobaczcie, ile pięknych kolorowych kwiatów zakwitło. Zatrzymajmy się na chwilę, żeby nazrywać kwiatów na wiosenny bukiet. Powąchajcie, jak on pięknie pachnie! Chodźmy dalej.
    Spójrzcie w górę, o tam! leci bocian! Uwaga, zamieniamy się w bociany, krążymy nad łąką, a teraz lądujemy. Unosimy wysoko kolana i chodzimy jak prawdziwe bociany. Naśladujemy klekotanie bociana. Chowajcie się żabki! Spacerujemy dalej. Zatrzymajcie się i ukucnijcie, posłuchajcie czy słychać cykanie świerszczy oraz kumkanie żab? Musimy iść bardzo cicho, żeby ich nie wystraszyć. Idziemy dalej. Popatrzcie, nad kwiatami latają kolorowe motylki, czy wy też tak potraficie? Pofruńcie jak lekkie, zwinne motyle. Oj, przed nami woda, musimy ja przeskoczyć. Postarajcie się, żeby nikt do niej nie wpadł. Zobaczcie, żabki wskakują do stawu, czy wy też potraficie skakać tak jak one? Popatrzcie, niebo się zachmurzyło, zaczyna padać deszcz, dobrze, że zabraliśmy z sobą parasole. Pora wracać do przedszkola. Żegnaj zielona łąko. Pa, pa…

 

GRUPA IV 5-LATKI

1. Słuchanie wiersza M. Konopnickiej „W lesie”

Maria Konopnicka-W LESIE

Zawitał nam dzionek 
I pogodny czas, 
Pójdziemy, pójdziemy 
Na jagody w las. 
Na jagody, na maliny, 
Na czerniawe te jeżyny 
Pójdziem, pójdziem w las! 
A ty ciemny lesie, 
A ty lesie nasz! 
A skądże ty tyle 
Tych jagódek masz? 
I poziomki, i maliny, 
I czernice, i jeżyny, 
A skądże je masz? 
Uderzyły deszcze, 
Przyszło słonko wraz; 
Zarodziła ziemia 
W dobry błogi czas: 
Te jagody, te maliny, 
Te czernice, te jeżyny, 
W dobry, błogi czas.

2. Zabawa dydaktyczna „W lesie” rodzic daje dziecku rysunek drzewa oraz sylwety zwierząt. Dziecko umieszcza sylwety w odpowiednim miejscu w stosunku do drzewa wg polecenia rodzica.
image1
image2
3. „Kto mieszka w lesie ?” - zagadki słowne. 

Jest brunatny, bardzo duży,
nos ma czarny, futra w bród,
zaś ze wszystkich smakołyków
on najbardziej lubi miód. (niedźwiedź)

On jest dziki, on jest zły
On ma bardzo ostre kły.
Gdy go ktoś w lesie spotyka, to na drzewo szybko zmyka. (dzik)

Podobno jest chytry, do kurników się wkrada
Codziennie rude futerko zakłada.
Ma pociągły pyszczek i puszysty ogonek
Podobny do pieska, lecz w lesie ma swój domek. (lis)


Jest zgrabna i płochliwa
W lesie je trawkę, liście zrywa.
Jest zwinna jak panna.
Kto to taki? To jest ...(sarna)

Mądre oczy, duża głowa
w nocy łowi w dzień się chowa.
Zgadniesz po tych paru słowach,
że ten ptak to …  (sowa)

Z drzewa na drzewo bez kłopotu skaczę
Zbieram orzeszki , kiedy je zobaczę
Jestem dumna z kity, co ją rudą noszę
Jak ja się nazywam? Odgadnijcie proszę. (wiewiórka)

Ma króciutkie nóżki,
i maleńki ryjek,
chociaż igły nosi,
nigdy nic nie szyje. (jeż)



GRUPA V 4-5 LATKI

.  Śpiewanie piosenki „Jesteśmy Polką i Polakiem” – przypomnijcie sobie piosenkę, której uczyliśmy się w listopadzie z okazji Święta Niepodległości i zaśpiewajcie razem.
https://youtu.be/plug6OIrxRM

Ref.: Jesteśmy Polką i Polakiem,
dziewczynką fajną i chłopakiem.
Kochamy Polskę z całych sił,
chcemy byś również kochał ją i ty, i ty.
I. Ciuchcia na dworcu czeka,
dziś wszystkie dzieci pojadą nią, by poznać kraj.
Ciuchcia pomknie daleko
i przygód wiele na pewno w drodze spotka nas.
Ref.: Jesteśmy Polką i ….
II. Pierwsze jest Zakopane,
miejsce wspaniałe,
gdzie góry i górale są.
Kraków to miasto stare,
w nim piękny Wawel
obok Wawelu mieszkał smok.
Ref.: Jesteśmy Polką i ….
III. Teraz to już Warszawa,
to ważna sprawa.
Bo tu stolica Polski jest.
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
i wiele innych, pięknych miejsc.
Ref.: Jesteśmy Polką i ….
IV. Toruń z daleka pachnie,
bo słodki zapach pierników kusi mocno nas.
Podróż skończymy w Gdańsku,                                                                                                                 stąd szarym morzem można wyruszyć dalej w świat.
Ref.: Jesteśmy Polką i ….
Autor TEKSTU: J. Tomańska, M. Totoszko

  1. Polskie symbole narodowe” – zapraszam do obejrzenia filmu i rozmowy z dzieckiem na temat: jak wygląda godło Polski?, co symbolizują czerwień i biel?, dlaczego Mazurek Dąbrowskiego jest wyjątkową pieśnią?

https://youtu.be/xQk8p7XY23A

  1. Praca plastyczna „Flaga Polski” – wykonajcie flagę dowolnie wybraną techniką (kolorowanie kredkami, mazakami, malowanie farbami, wyklejanie bibułą, kolorowym papierem). Zachowajcie ją – przyda się 2 maja, kiedy obchodzimy Święto Flagi.

Proponowane szablony flagi znajdują się tutaj:

https://www.przedszkola.edu.pl/kolorowanka-flaga-polski.html

https://www.bajkidoczytania.pl/flaga-polski-kolorowanka

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/flaga-polski

 

GRUPA VI 6-LATKI

1.Praca plastyczna na temat ,;Kim chciałbym być i co chciałbym robić jak będę dorosły?- technika dowolna. Rozwijanie wyobraźni twórczej. Budzenie uczucia szacunku dla pracy.
2 Ćwiczenia słuchowe-odgadywanien dźwięków z otoczenia. Improwizacja muzyczna.
3.Policz i wykleszcz! Siadamy na dywanie i rzudamy kostrą. Ile oczek wypadnie ,tyle razy klaszczemy w dłonie. Można urozmaicić grę i co jakiś czas zmieniać polecenia :tyle razy podskoczyć, tyle zrób obrotów, ułóż zdanie składające się z tyłu wyrarów.
RELIGIA
Drogie dzieci, dzisiaj zajmiemy się kolejnym magicznym słowem, które na stałe powinno być w słowniku grzecznego i dobrego dziecka. Słowo to: „PRZEPRASZAM”. Ponieważ  czasami zdarza się każdemu z nas pomylić się, kogoś urazić (najczęściej nieświadomie) i wtedy gdy coś takiego zdarzy się komuś z nas wtedy należy PRZEPROSIĆ… Proszenie o wybaczenie nie oznacza tego, że jesteśmy słabi, ale to, że w życiu chcemy postępować tak, jak uczy nas Jezus Chrystus. 🙂 Pozdrawiam Was serdecznie. Ks. Grzegorz. 🙂 Uśmiechajcie się jak najczęściej…! 🙂
Lekcja 37 „PRZEPRASZAM”
RELIGIA