GRUPA I 3-LATKI

1. Proszę aby dziecko wraz z rodzicami odbyło wirtualną wycieczkę do gospodarstwa
agroturystycznego (na pewno odwiedzimy takie gospodarstwo)

Po obejrzeniu filmu proszę zadać dziecku pytania:
– Gdzie chciałoby pojechać na wakacje?
– Co widziało podczas oglądania filmu?
– Jakie zwierzęta widziało podczas oglądania filmu?
– Co można robić podczas pobytu w gospodarstwie agroturystycznym?
2. Proszę wykonać z dzieckiem zabawy ruchowe:
– rzucanie piłki oburącz do pojemnika,
– przekładać piłkę raz pod jedną, raz pod drugą nogą,
– dziecko leży na brzuchu, próbuje chwytać piłkę stopami i podnosić lekko do góry,
– ręce wyprostowane w łokciach, dziecko trzyma piłkę i podejmuje próby wykonania
przysiadu, podskoku,
– taniec z piłką- zabawa relaksacyjna- https://www.youtube.com/watch?v=12Th6-4USGU
3. Proszę aby dziecko wykonało kartę pracy- Zał. nr 1

GRUPA II 3,4-LATKI

1. „Magiczna gazeta” – zabawy ruchowe z wykorzystaniem gazety.
Dziecko otrzymuje gazetę. Swobodnie macha gazetą według poleceń słownych rodzica –
wysoko, nisko, jedną ręką, drugą ręką.
„Ruch przy muzyce” – dziecko tańczy w rytm melodii, trzymając gazetę na głowie, na
ramieniu, na otwartej dłoni.
„Kałuża” – dziecko obunóż, na jednej nodze, na drugiej nodze podskakuje na rozłożonej
gazecie.
„Skoki przez przeszkodę” – gazeta leży na dywanie dziecko chodzi po dywanie, gdy napotka
przeszkodę wykonuje przeskoki przez rozłożoną gazetę.
„Froterujemy podłogę” – gazeta między kolanami – dziecko wykonuje skoki obunóż w
różnych kierunkach, tak by gazeta nie wypadła.
„Wycieranie plamy na podłodze” – dziecko stoi w rozkroku, wykonują skłon w przód i
przesuwa złożoną gazetę między stopami w tył i w przód naśladując wycieranie podłogi
„Wirujące gazety” – dziecko podrzuca gazetę w górę i naśladuje ruchem swojego ciała
opadającą gazetę.
„Czytamy gazety” – siad skrzyżny, dziecko trzyma  oburącz gazetę przed twarzą, dmucha na
gazetę – wciągając powietrze nosem, wydychając ustami.
„Układamy gazety” – w klęku dziecko trzyma dłonie na gazecie, przesuwanie gazety w
różnych kierunkach, do przodu, w lewo,  w prawo.
„Szyjemy” – dziecko w siadzie podpartym, zbiera gazetę palcami stóp i ugniata stopami.
„Kulki” – dziecko ugniata kulki z gazety dłońmi, tak aby kulka się mocno trzymała
„Rzut przez okienko” – dziecko rzuca ugniecione kulki przez obręcz ustawioną np. na
krzesełkach.
„Śpiochy” – dziecko leży na rozłożonej gazecie i „śpi”, swobodnie oddycha wciągając
powietrze nosem a wypuszczając ustami. Zgniatanie gazety, ponowne tworzenie kul i
wrzucanie kulek do kosza.
2. „Owoce” – zabawa matematyczna. Rodzic przygotowuje obrazki: 5 jabłek,  3 gruszki, 2
śliwki. Dziecko przelicza owoce i mówi, ile jest razem. Następnie ćwiczymy dodawanie i
odejmowanie: np. Jeżeli do 5 jabłek dodamy 3 gruszki, to ile razem będzie owoców? Jeżeli
mamy 3 gruszki i 2 śliwki to ile razem będzie owoców? Jeżeli od tego odejmiemy 2 śliwki, to
ile nam zostanie owoców? Itd.
3. „Ja tak, a ty odwrotnie” – zabawa słowna. Rodzic mówi wyraz a dziecko musi powiedzieć
wyraz przeciwstawny. Przykładowe wyrazy: zima – …(lato), zimno – …(ciepło), daleko –
…(blisko), szybko – … (wolno), płytko – … (głęboko), dobrze – …(źle), mało – …(dużo).

GRUPA III 4-LATKI

1.Wykonanie pracy plastycznej- „Kapelusz przeciwsłoneczny”.

2.  „Letnie zagadki”.
Gdy po deszczu lub po burzy
znów wygląda słonko,
kolorowy łuk maluje
nad stawem lub łąką. (tęcza)
Olbrzymia lampa,
co na niebie świeci.
Na całym świecie
i dla wszystkich dzieci. (słońce)
By chronić skórę latem
przed słońca nadmiarem,
smaruj się nim, a potem
opalaj z umiarem. (krem przeciwsłoneczny)
Słońce nie poparzy
noska ani uszu,
jeśli się opalać
będziesz w… (kapeluszu)
Gdy upał nad morzem,
cień zapewnić morze.
Choć jesienią jeszcze
chronił Cię przed deszczem. (parasol)

Zimne, słodkie i pachnące,
jemy latem w dni gorące. (lody)
Za uszy wkładaj
ich oba końce
i noś na nosie (okulary)
3. Zabawa ruchowa „Wycieczka”.
Dzieci poruszają się w rytm wystukiwanego tamburyna. Na hasło: jedziemy nad morze-
dzieci naśladują ruchem czynność pływania, na hasło: jedziemy w góry- dzieci wysoko
wspinają się, a na hasło: odpoczywamy- dzieci kładą się na ziemię i udają, że śpią.

GRUPA V 4,5-LATKI

1. Zabawa muzyczna „Rozchodzą się i schodzą się” – realizacja ruchowa utworu „Country
Dance” według metody aktywnego słuchania muzyki Batii Strauss

Przebieg: siedzimy na krzesełku:
Ruchy naprzemienne rękoma w górę /kręcenie młynka/
Rozchodzą się i schodzą się /oddalanie rąk i przybliżanie ich/
I każdy sobie rzepkę skrobie bum tarara bum /rysowanie kół – rękoma na wysokości głowy
i klaśniecie w dłonie/ x2
I maszerują, maszerują, maszerują tak /maszerujemy w miejscu/
I klaszczą, klaszczą, klaszczą, klaszczą, klaszczą, klaszczą tak /klaszczemy w dłonie od lewej
strony – nad głową – do prawej strony/ x2
I jedna noga bum /klaśnięcie dłonią w kolano/
I druga noga bum /klaśnięcie dłonią w drugie kolano/
I każdy sobie rzepkę skrobie bum tarara bum /rysowanie kół – rękoma na wysokości głowy
i klaśniecie w dłonie/ x2
Ruchy naprzemienne rękoma w górę /kręcenie młynka/
Rozchodzą się i schodzą się /oddalanie rąk i przybliżanie ich/
I każdy sobie rzepkę skrobie bum tarara bum /rysowanie kół – rękoma na wysokości głowy
i klaśniecie w dłonie/ x2
2. Zadania dla małych bystrzaków – zabawy edukacyjne online

3. Karty pracy – rysuj po śladzie, pokoloruj:

GRUPA VI 6-LATKI

1. Na wstępie zagadka.
Kto mi powie, jaki to czas
Gdy przedszkole idzie w las
Mama z Tatą w piłkę grają
I wszyscy się opalają.
W tym magicznym czasie
Grzyby rosną w lesie
Woda ciepła w morzu
W górach też nie gorzej
Lubię taki czas
Mogę długo spać, kto mi powie
Jak ten czas się zowie?
(WAKACJE)
Rozmowa na temat kończącego się roku przedszkolnego.
 Co najbardziej utkwiło Ci w pamięci z tego roku, który minął?
 W co najbardziej lubiłeś się bawić?
 Czym lubiłeś się bawić?
2. Zabawa ruchowa „Bierzemy misia w teczkę, jedziemy na wycieczkę”
Wyobraźcie sobie, że za chwilkę wybieramy się na długą wycieczkę. Najpierw musimy zapakować
nasz niewidzialny pleckach, w potrzebne nam rzeczy: zabieramy, ubrania, buty, jedzonko, aparat
i lornetkę. Uwaga wyruszamy najpierw jedziemy w góry, musimy się na nie wspinać. Mamy
bardzo ciężki plecak, wiec dużo nas to sił kosztuje. Teraz nad morze, musimy przepłynąć kawałek
(należy naśladować ruchem, tak jakby wykonywało się te czynności). Następny przystanek to
wieś, kosimy trawę i karmimy koniki i krówki (dzieci naśladują ruch koszenia trawy – nauczyciel
demonstruje). Po takiej wycieczce wracamy do przedszkola, zdejmujemy ciężki plecak i kładziemy
się na dywanie i głęboko oddychamy.
3. Wykonanie kartki – Moje wymarzone wakacje.
Dziecko rysuje dookoła brystolu wymyśloną przez siebie ramkę. Następnie przystępuje do
wykonania, np. z kaszy maminej – plaży, z kaszy gryczane – góry. Z kolorowych gazet można
powydzierać gotowe miejsca, połączyć i ponaklejać, wedle uznania twórców.