GRUPA I 3 LATKI

  1. Proszę przeczytać dziecku utwór pt: „Bajka o przyjaźni”. http://www.warszawskiednirodzinne.pl/wydarzenia-dla-dzieci-w-warszawie/artykuly-i-bajki/bajka-o-przyjazni/

Po przeczytaniu Rodzic zadaje dziecku pytania:

– O czym marzyła mała Zuzia przed zaśnięciem?

– Dokąd poszła Zuzia, czego szukała?

– Z kim rozmawiała Zuzia podczas wędrówki?

– Kto pocieszał Zuzię, gdy tęskniła za rodzicami?

– Jak wabił się(nazywał się) piesek, którego spotkała Zuzia?

– Jak myślisz, kto jest twoim przyjacielem?

  1. Proszę aby dziecko wykonało ćwiczenia oddechowe i logopedyczne. Należy zwrócić uwagę na dokładne wykonanie zadania.

– naśladowanie śmiechu różnych ludzi: kobieta ha-ha-ha, mężczyzna ho-ho-ho, chłopiec ha-ha-ha (hałaśliwie), dziewczynka hi-hi-hi (piskliwie),

– przy wdechu głowa uniesiona, przy wydechu głowę opuszczamy,

-wprawianie ust w drganie ( parskanie) ,

-nadymanie policzków i powolne wypuszczanie ustami lub nosem,

-wargi wysuwamy do przodu i kierujemy raz w jedną raz w drugą stronę.

  1. „Nić przyjaźni” -Proszę pociąć paski czerwonej bibuły na prostokąty ok. 2cm. Następnie dziecko nakleja przygotowane skrawki tak, by wypełnić kontury serca. Proszę zwrócić uwagę na prawidłowe posługiwanie się klejem, dokładne wykonanie pracy, uporządkowanie miejsca pracy.

GRUPA II 3-4 LATKI

  1. „Zabawy z piosenką”- zabawy ze śpiewem. Zachęcamy do utrwalenia poznanych w ciągu roku zabaw ze śpiewem. Dziecko śpiewa i ilustruje piosenki ruchem.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=l-P0PfiZp9E

  1. „Zgadnij, co wydało dźwięk?” – zagadki słuchowe. Kształcenie umiejętności rozróżniania dźwięków i kojarzenia ich z odpowiednimi przedmiotami. Na stoliku leżą różne przedmioty. Rodzic uderza nimi np. klockami, łyżeczkami, garnuszkami, uderzanie łyżeczką o pustą szklankę, o szklankę z wodą, klaskanie, darcie papieru, gniecenie papieru itp. Zadaniem dziecka jest rozpoznawanie odgłosu i wskazanie przedmiotu jaki go wydaje.
  2. „Dokończ zdanie” – zabawa słowna.

Zachęcenie dziecka do wypowiadania się na temat swoich zachowań pod wpływem określonych uczuć, zwrócenie uwagi na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym.

Dziecko kończy rozpoczęte zdanie:

Kiedy jest mi wesoło to…

Kiedy jestem zły to…

Kiedy jest mi smutno to…

Kiedy się boje to…

GRUPA III 4 LATKI

  1. Słuchanie wiersza A. Rżysko – Jamrozik „W kuchni”.

„W kuchni”

W kuchni zawsze coś się dzieje,

W kuchni nigdy nie jest nudno,

Tyle dźwięków, tyle głosów,

Że wyliczyć trudno.

Bo na przykład czajnik ziewa,

Garnek wzdycha, woda śpiewa,

Groch kapuście szepce w ucho,

A z ciastkami w piecu krucho,

Piec coś mruczy, ogniem zieje,

Kocioł się na nogach chwieje

Zaś widelec zęby szczerzy

Do kłócących się talerzy.

Patelnia o pomoc woła,

Dym się snuje, pachną zioła.

Coś wam powiem po kryjomu:

Dla mnie kuchnia

To najmilsze miejsce w całym domu.

 

Dziecko udziela  odpowiedzi na pytania:
– O jakim pomieszczeniu jest mowa w wierszu?
– Co znajduje sie w kuchni?
– Kto pracuje w kuchni?
– Co potrzebne jest kucharce, kucharzowi do przygotowania potraw?
– Jakich produktów używa sie w kuchni?

  1. „Posegreguj produkty” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic układa na stole produkty do jedzenia (chleb, warzywa, owoce, sery, wędlinę, słodycze) oraz produkty niejadalne (mogą to być naczynia, zabawki, itp.). Dziecko wybiera dany  produkt i układa w odpowiednim miejscu uzasadniając swój wybór. Następnie nazywa wybrane produkty i określa do czego są one przeznaczone. Następnie dziecko może posegregować produkty jadalne na zdrowe i niezdrowe.

  1. Koktajl owocowy- działanie dziecka.

Przepis:

 

Dziecko z pomocą rodzica obiera banana ze skórki, odcina  końcówki i kroi na nieduże kawałki. Owoce wkłada do głębokiego pojemnika, dodaje jogurt i całość wspólnie z rodzicem miksuje blenderem do uzyskania jednolitej, ale dość gęstej konsystencji. Koktajl przelewa do szklanki.

Smacznego!!!

GRUPA IV 5 LATKI

Dziś przeniesiemy się troszeczkę w przeszłość:

1. Na początek proponuję Wam słuchowisko wg Marii Konopnickiej pt. „Franek”. Dowiecie się z niego, co spowodowało, że Franek, ze strasznego urwisa zmienił się w grzecznego i odpowiedzialnego chłopca.

https://www.youtube.com/watch?v=LdKDbVor0Qk

2. Kiedyś dzieci nie miały tylu zabawek, co teraz. Niekiedy same je wykonywały. Zachęcam Was do zrobienia z kartki papieru zabawki do gry w „niebo/piekło”.

https://www.youtube.com/watch?v=s0rnLmz9uaU

3. A na koniec piosenka do śpiewania i wesołego tańca pt. „Miała baba koguta”)))

https://www.youtube.com/watch?v=aOl2Chgz0P0

GRUPA V 4- 5 LATKI

  1. Zagadki o łące i ich mieszkańcach,

– Zielony dywan, a na nim kwiatów tyle, piją z nich nektar, pszczoły, osy, motyla (łąka)

– Mieszka nad rzeką albo w ogrodzie, wciąż w innym miejscu spać może co dzień. o nocleg nigdy nas nie poprosi, własny domek na plecach nosi (ślimak)

– W czerwone kropeczki spódniczkę ma, siada na trawie panienka ta (biedronka)

– Lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko. Mają skrzydła kolorowe i małe czułki na głowie (motyle)

– Ledwie błyśnie słońce złote, słychać brzęk wesoły, to dla dzieci robią miodek pracowite (pszczoły)

– Dziób czerwony, długie nogi, żabki ze strachu schodzą mu z drogi (bocian)

– Skaczą po łące, pływają w wodzie z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie (żaba)

  1. Mała biedroneczka” – słuchanie piosenki

https://youtu.be/BeLMx4273­­­_E

  1. Teraz kilka informacji o biedronkach.

Biedronki to owady o czerwonym pancerzyku ozdobionym kilkoma czerwonymi kropkami. najczęściej spotykane odmiany to dwukropki i siedmiokropki. Biedronki to bardzo pożyteczne owady, zjadają mszyce, które atakują i niszczą rośliny. Mają swoją tajną broń, do ochrony przed wrogami. Czując zagrożenie wydzielają żółtą, nieprzyjemną ciecz, która odstrasza napastników.

Na zakończenie obejrzyjcie krótki film, który w ciekawy sposób nauczy Was, jak narysować biedronkę.

GRUPA VI 6 LATKI

,;Zwierzęta leśne w Polsce „- rozmowa z dzieckiem na temat wyglądu, sposobu odżywiania :roślinożerne:sarna, jeleń,zając, wiewiórka, dzikie. Drapieżniki :wilk,lis,kuna, borsuk, sowa.Opisywanie wyglądu.
2.Wykonanie pszczoły z rolki po papierze toaletowym.
3.,,Kim jestem? -zabawa ruchowo -naśladowców. Naśladują poruszanie się zwierząt :niedźwiedź na czwórka chyba, zając skacze, wiewiórka skacze i je orzeszki.