GRUPA I 3-LATKI

  1. Proszę aby dzieci posłuchały i obejrzały „Bajkę o Unii Europejskiej”

https://www.youtube.com/watch?v=XnJFnOJxpaw

Następnie, proszę zapytać:

– Jakie imiona miały krasnalki, może pamiętasz?

– Gdzie mieszkała rodzinka krasnali?

– Jakie kłopoty miały krasnale?

– Może pamiętasz, jak wygląda flaga, którą wymyśliły krasnale z Europy?

  1. Proszę wydrukować – zał. nr 1(format A4), zał nr 2.

Zadaniem dzieci będzie pokolorowanie konturów mapy na kolor niebieski

(kredki, farby, wg pomysłu dzieci). Następnie proszę wyciąć flagi państw Unii Europejskiej.

Dzieci mogą naklejać w dowolnym miejscu, aczkolwiek rodzice mogą pomagać. Dzieci mogą podjąć próbę odnalezienia flagi Polski, nazwać jej kolory.

Proszę zwrócić uwagę na każdy kraj ma inną flagę.

Zał. 1

mapa

Zał. 2

flagi

  1. Proszę by dzieci wykonały kilka zadań ruchowych.

– Chodzenie po pokoju z rękami wyciągniętymi przed siebie, później z rękami wzdłuż tułowia.

– Leżenie przodem – czołganie się na brzuchu do przodu.

– Leżenie na plecach – odpychanie się nogami i przemieszczanie do tyłu po całym pokoju.

– Siad skrzyżny, plecy wyprostowane. – robimy minę smutną, minę wesołą. Powtarzamy kilka razy.

 

GRUPA II 3-4 LATKI

  1. „Mała biedroneczka” – słuchanie piosenki (sł. i muz. K. Bożek-Gowik).

 

  1. Mała biedroneczka siedem kropek miała,

na łące zielonej wesoło fruwała.

Złapał ją pajączek w swoją pajęczynę.

„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.

 

Ref.: Biedroneczko, leć do nieba,

przynieś mi kawałek chleba. (bis)

 

  1. Mała biedroneczka siedem kropek miała,

na łące zielonej wesoło fruwała.

Złapał ją wróbelek, niesie tę kruszynę.

„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.

 

Ref.: Biedroneczko, leć…

 

III. Mała biedroneczka siedem kropek miała,

na łące zielonej wesoło fruwała.

Złapała ją żaba i po wodzie płynie.

„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.

 

Ref.: Biedroneczko, leć…

 

Rozmowa na temat piosenki:

– Co robiła biedronka?

– Kto ją złapał?

– Dlaczego zwierzęta nic nie robiły biedronce?

– Czego od niej chciały?

 

Link do piosenki w wersji instrumentalnej: http://chomikuj.pl/malgosia270/przedszkole/AAAAAAAAA+przedszkole/Czerwiec/Zako*c5*84czenie+roku+szkolnego/*c5*9apiewaj*c4*85ce+Brzd*c4*85ce+-+Witaj+szko*c5*82o/15+Ma*c5*82a+biedroneczka+(wersja+instrumentalna),1770694628.mp3(audio)

 

  1. „Nie deptać kwiatów”zabawa ruchowa przy muzyce klasycznej.

Rodzic włącza muzykę, przy której dziecko udaje, że obserwuje łąkę według własnego pomysłu. Na ciszę w muzyce i hasło: „Nie deptać kwiatków!” dziecko chodzi unosząc wysoko kolana, aby „ominąć rośliny”. Gdy ponownie rozlegnie się muzyka, dziecko ponownie „obserwuje łąkę”.

Link do muzyki klasycznej:  https://www.youtube.com/watch?v=YaPMU4eEYAo

 

  1. „Czerwony jak…” – zabawa twórcza.

Rodzic podaje nazwę koloru, a dziecko – przykład czegoś, co kojarzy mu się z tym kolorem (np. czerwony jak… tulipan, zielony jak… trawa).

GRUPA III 4 LATKI

  1. Słuchanie wiersza I. Słońskiej pt. „Gdy zamierzasz przejść przez ulicę”.
Kto zamierza przejść przez ulicę
musi poznać tajemnicę.
Na chodniku przystań bokiem,
popatrz w lewo bystrym okiem.
Skieruj w prawo wzrok sokoli,
znów na lewo spójrz powoli.
Jezdnia wolna – więc swobodnie
mogą prze nią przejść przechodnie.

Omówienie treści wiersza. Rodzic zadaje pytania dziecku:

  • W jakich miejscach przechodzimy przez ulicę?
  • Co należy zrobić aby bezpiecznie przejść przez ulicę?
  • Jak należy się zachowywać przechodząc przez ulicę

 

  1. Sygnalizator świetlny – wydzieranka z kolorowego papieru.

Dziecko otrzymuje szablon przedstawiający sygnalizator świetlny. Wspólnie                          z rodzicem wydziera kawałeczki kolorowego papieru (czarne, czerwone, żółte             i zielone). Następnie  nanosi klej na białe miejsca na kartce i przykleja wydarte kawałki kolorowego papieru jeden obok drugiego zgodnie z kolorystyką sygnalizatora.

 

 

  1. Ruch to zdrowie, a więc do dzieła:
  • Straż pożarna – zabawa orientacyjno – porządkowa. Dziecko jest „samochodem strażackimi”. Na hasło rodzica „do pożaru”, dziecko drobnymi krokami biegnie w wyznaczonym kierunku. Na hasło „sygnał”, zatrzymują się, klaszcze w dłonie, równocześnie naśladując głos syreny strażackiej „uuu…”
  • Samoloty – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Rodzic wyznacza przy pomocy kocyka, ręcznika – „lotnisko”. Na pozostałej powierzchni dziecko zajmują dowolne miejsce. Ręce – „skrzydła” wyciąga na boki i na sygnał „start” drobnymi krokami przemieszcza się w określonym kierunku. Na hasło „ląduj na lotnisku” biegnie w wyznaczone miejsce, opuszcza powoli ręce, przechodzi do przysiadu.
  • Na przystanku – ćwiczenie tułowia. Dziecko stoi „na przystanku”, wypatruje czy nadjeżdża autobus. Robiąc daszek nad oczami spogląda raz w lewo, raz w prawo, wykonując skręty tułowia. Stara się nie odrywać nóg od podłogi.
  • Mostek – zabawa z elementem równowagi. Rodzic układa dwie skakanki, sznurki lub  linki równolegle do siebie – „mostek”. Dziecko idzie przez „mostek”, starając się nie spaść z niego. Stawia stopy w taki sposób, żeby nie nadepnąć na skakankę.GRUPA IV 5 LATKI

Na początek proponuję Wam wykonanie wiosennych kwiatków z kolorowych, kwadratowych karteczek. Pomoże Wam w tym krótki filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=keAAl9mng9k

Ciekawa jestem, czy pamiętacie inne figury geometryczne? Poszukajcie w domu różnych przedmiotów w kształcie kwadratu, koła, prostokąta i trójkąta.

2. Podczas spacerów z rodzicami poszukajcie w przydomowych (przyblokowych) ogródkach wiosennych kwiatków, np. żonkili, stokrotek, irysów, niezapominajek, konwalii i innych, i przyjrzyjcie się im dobrze. Po powrocie do domu narysujcie:

o o o tulipany

o o o o żonkile

o o niezapominajki

o o o o o stokrotek.

Przeliczcie dobrze narysowane kwiatki – ma być ich tyle, ile jest kółeczek. Na koniec starannie je pokolorujcie.

3. A może teraz razem ze szpakiem albo z motylkiem (do wyboru) poćwiczycie pamięć i wymowę? Spróbujcie nauczyć się krótkiego wierszyka, a później, najładniej, jak potraficie – wyrecytujcie go swoim rodzicom!

Koncert szpaka
Usiadł szpak na skraju budki,
wygwizduje ptasie nutki.
A świerszcz woła głosem cienkim:
– szpaczku, naucz nas piosenki!
Szpak nie słucha i w zapale,
wesolutko gwiżdże dalej…
Piosnka jedna, druga, trzecia…
Skończył koncert i odleciał…

 

Piosenka motylka

Gdy wiosenne słonko
zbudzi w lesie kwiaty.
Lata nad kwiatami
motylek skrzydlaty.
Pachnie koniczynka,
polna róża, dzwonek.
Siądę, niech odpoczną
skrzydełka zmęczone.

 

GRUPA V 4-5 LATKI

  1. „W zagrodzie Małgosi” E.Michałowska – bajka ortofoniczna

Rodzic czyta bajkę, a dziecko naśladuje odgłosy zwierząt.

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi

Każde zwierzątko o jedzenie prosi.

Piesek szczeka: hau, hau, hau,

Kotek mruczy: miau, miau, miau,

Kura gdacze: kod. ko, da

Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa

Gąska gęga: gę, gę, gę

Ona też chce najeść się.

Owca beczy: be, be, be

Koza muczy: me, me, me

Lndor gulga: gu, gu, gu

Krowa ryczy: mu, mu, mu

Konik parska: prr,prr,prr

A pies warczy: wrr,wrr,wrr.

I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.

  1. Konik w zagrodzie” – praca plastyczna.

Potrzebne materiały:

– figurki konika lub innych zwierząt mieszkających w gospodarstwie

– kartka

– kredki

Propozycja wykonania pracy plastycznej

Źródło: https/www.youtube.com/watch?v=weWjiEKXZ-

I&feature=youtu.be,http://www.pse.edu.pl/grupy/smerfy/wiersze-i-piosenki-2016-2017/w-zagrodzie-małgosi-bajeczka-ortofoniczna

  1. W wiejskiej zagrodzie” B. Forma

Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej.

– Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo – marsz po sali, naśladowanie głosów ptactwa domowego:
•  kury -ko,ko,ko
•  indyki -gul,gul,gul
•  kogut -kukuryku
– Zatrzymują się, machają skrzydłami – wykonywanie ruchów rękami.
– Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno – wykonanie skrętów szyi w prawą i lewąstronę.
– Kogut wskoczył na płot – wykonywanie podskoków obunóż.
– Gospodarz sypie ziarno – skłony w przód.
– Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko – przemieszczają się na czworakach.
– Zwierzęta żeby dojść na pastwisko przechodzą przez mostek – przejście na czworakach po szerokiej ławeczce.
– Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając – przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę.
– Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok – przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku.
– Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory – chód na czworakach, przejście przez „mostek” (jak wyżej).Na zakończenie ćwiczenie rozluźniające – stanie w lekkim rozkroku, swobodny zwis tułowia i rąk.


GRUPA VI 6LATKI

.Słuchanie wiersza H.O żydowskiej,,Żuk i żabki”.
Jedna żabka z drugą żabkąnapotkamy żurawiną.
Stał na dwójce, gorzko płakał,
swojej mamy szukał.
Żaczek zaraz przestał płakać,
otarł oczy łapki.
Ale zanim poszedł dalej,
podziękował żabkażdy.
Pocieszały żabki żuka:
-Twoja mama w lesie,
Widziałyśmy-szła z koszyczek,
jagód ci przyniesie.
Dzielenie słów:żaba,Żuk, żaby na sylaby i głoski.
2.Wykonanie pracy-malowanie żabek .
wiosną na łące.
3.Zabawa ruchową z elementami podskoku ,,Skoki żabek”. Dziecko skacze. naśladując skoki żabek.Gdy usłyszą słowo hop,podskakuje wyżej-żabki wyskakują z wody.

 

TERAPIA PEDAGOGICZNA

  1. „Powitanie części ciała” – ruchy naprzemienne
    Cel: ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej
    Witają się ze sobą części ciała po przeciwnej stronie: lewa ręka z prawą ręką, lewy łokieć z prawym kolanem, prawa ręka z lewym uchem, prawa ręka z lewą stopą.
    2. „Ułóż według koloru” – klasyfikowanie według jednej cechy
    Cel: porządkowanie przedmiotów według jednej cechy, utrwalanie nazw kolorów
    Dziecko segreguje kredki według koloru, nazywa kolory.
    3. „Jak rysują kredki?” – rysowanie oburącz na dużym brystolu
    Cel: wyrabianie płynności ruchów, ćwiczenie koordynacji ręka – oko
    Dziecko bierze w ręce dwie kredki różnych kolorów i rysuje oburącz (dowolne bazgranie) na dużym brystolu, zmienia kredki, aż wykorzysta wszystkie kolory.