ZADANIA ONLINE DLA PRZEDSZKOLAKÓW
DRODZY RODZICE!
ZACHĘCAMY BYŚCIE W TYM TRUDNYM DLA WSZYSTKICH CZASIE ODWIEDZALI NASZĄ STRONĘ INTERNETOWĄ I OBSERWOWALI INFORMACJE DOTYCZĄCE NASZEGO PRZEDSZKOLA. BĘDZIEMY ZAMIESZCZAŁY PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI, KTÓRE MOGĄ PAŃSTWO WYKORZYSTAĆ PODCZAS PRZEBYWANIA Z DZIEĆMI W DOMU.
GRUPA I 3-LATKI
1.Mały Mistrz -rysownie, kolorowanie, dorysowywanie, łączenie w pary, szukanie podobieństw i różnic to zabawy przygotowujące dziecko na nauki pisania i czytania. Zał. nr 1. To jest słoneczko. Czego mu brakuje? Zastanów się, nazwij, dorysuj i pokoloruj.
2.Murarz- zabawy piaskiem kinetycznym lub domowym wykonanym z mąki to co prawda często bałagan w domu, ale dla dziecka niezwykle rozwijająca i pobudzająca wyobraźnię zabawa. Domowy piasek kinetyczny (księżycowy)– 8 szklanek mąki, 2 szklanki oleju, laska kredy dla zabarwienia starta na tarce. Składniki wymieszać: mąka, olej, niebieska i zielona kreda i za chwilę piasek gotowy. Mieszanka mąki z olejem to najtańsza wersja piasku księżycowego. Jeśli zależy Wam na piasku ładnie pachnącym możecie użyć oliwki dziecięcej lub balsamu do ciała. Piasek jest idealny do zabawy dla małych i dużych. Wspólne robienie babek, tworzenie zamków i rozmowy niezwykle budują pozytywne relacje pomiędzy rodzicami i dziećmi.
3.Foliowy witraż łatwy sposób na ciekawe malowanie. Obserwowanie jak światło przebija się przez barwną szybę jest niezwykłym przeżyciem. Folią streczową (spożywczą)oklejamy szyby od okna balkonowego ciągnąc pasmo foli od góry do dołu. Dla wzmocnienia dokoła ramy okna przykleić taśmę papierową. Malujemy, odciskamy dłonie, odrysowujemy. Potrzebujesz tylko pędzle, dobre farby i odrobinę wyobraźni. Warto wcześniej pooglądać z dziećmi prawdziwe witraże lub wyszukać kilka w internecie. Dziecko z pewnością szybko się zafascynuje i samo zapragnie stworzyć swój własny niepowtarzalny witraż na oknie. Malowanie i gra świateł niezwykle pobudza dziecięcą wyobraźnię i pozwala dziecku na wyrażenie swoich uczuć, emocji czy przeżyć.
GRUPA II 3,4-LATKI
1.PRZEPRAWA PRZEZ RZEKĘ Wszyscy puszczają wodze fantazji i wyobrażają sobie, że mieszkanie to rzeka przez którą należy przejść z jednego brzegu na drugi. Należy skakać po kolejnych kamieniach, którymi są poduszki, koce, by dotrzeć do celu. Można to robić na czas albo na wyścigi. Po każdym dotarciu do celu należy zmienić ustawienie, co jest jednoznaczne z przejściem na wyższy poziom.
2.SLALOM WŚRÓD PINGWINÓW Na początku przygotujcie plastikowe butelki, papier kolorowy, nożyczki, klej i taśmę. Wykażcie się swoimi umiejętnościami manualnymi i wykonajcie z posiadanych materiałów pingwiny. W dalszej kolejności ustawcie butelki na podłodze. Pozwólcie, by dzieci przyjrzały się ich układowi, a następnie zasłońcie im oczy chustami i poproście, żeby przeszły między pingwinami tak, by żaden nie został przewrócony. Jak każda pociecha przejdzie perfekcyjnie slalom, dostawcie kolejne butelki, by było trudniej.
3.KARTA PRACY
Potrzebne materiały:
– plastelina w kolorze czerwonym i zielonym.
Z plasteliny zrób małe kuleczki, a następnie wyklej wzór zgodnie z kolorystką.
GRUPA III 4-LATKI
1.Ilustrowanie ruchem treści wiersza wg Marty Bogdanowicz. Rodzic czyta wiersz i rysuje na plecach dziecka wzory ilustrujące treść utworu. Potem zmiana- rodzic czyta, a dziecko rysuje na jego plecach.
IDZIE PANI, WIETRZYK WIEJE
Idzie pani: tup, tup, tup,
[Dziecko zwrócone do nas plecami. Na przemian z wyczuciem stukamy w jego plecy opuszkami palców wskazujących]
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk,
[delikatnie stukamy zgiętym palcem]
skacze dziecko: hop, hop, hop,
[naśladujemy dłonią skoki, na przemian opierając ją na przegubie i na palcach]
żaba robi długi skok.
[z wyczuciem klepiemy dwie odległe części ciała dziecka np. stopy i głowę]
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu,
[dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka]
kropi deszczyk: puk, puk, puk,
[delikatnie stukamy w jego plecy wszystkimi palcami]
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup,
[Klepiemy dziecko po plecach dłońmi złożonymi w „miseczki”]
a grad w szyby łup, łup, łup.
[lekko stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści]
Świeci słonko, [gładzimy wewnętrzną stroną dłoni ruchem kolistym]
wieje wietrzyk, [Dmuchamy we włosy dziecka]
pada deszczyk. [z wyczuciem stukamy opuszkami palców w jego plecy]
Czujesz dreszczyk? [leciutko szczypiemy w kark]
2. Zapraszamy do wysłuchania piosenki: „Maszeruje Wiosna” K. Bożek-Gowik:
„Maszeruje wiosna”
Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !
Nosi wiosna dżinsową
kurteczkę, na ramieniu
pewnie torebeczkę, żuje gumę i robi
balony a z nich każdy jest zielony.
Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !
Wiosno, wiosno
nie zapomnij o nas
każda trawka chce
być już zielona.
gdybyś zapomniała inną
drogą poszła
zima by została mroźna.
Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !
3. Zapraszamy do twórczości plastycznej związanej z pierwszymi oznakami nadchodzącej wiosny. Dziś trzy sposoby na prace plastyczne przedstawiające bazie.
GRUPA IV 5-LATKI
1. Zabawa przy piosence:
„Budujemy ciszę”
Budujemy ciszę,
Budujemy ciszę,
Budujemy z klocków ciszę.
Prawym uchem słyszę,
Lewym uchem słyszę,
Bardzo dobrze słyszę ciszę.
Dzielnie pompujemy,
Dzielnie pompujemy,
Balon ciszy bo tak chcemy.
Prawe ucho słyszy,
Lewe ucho słyszy,
Jak w piwnicy tupią myszy.
Hałas przeganiamy,
Hałas przeganiamy,
Panią Ciszę zapraszamy,
Cicho jak motyle,
Cicho jak motyle
Posiedzimy tu przez chwilę.
Piosenka dostępna poniżej
2. Zabawa paluszkowa „Tomcio Paluch”:
Tomcio Paluch
Tomcio Paluch, (wszystkie palce zwinięte w pięść)
Tomcio Paluch tańczy sam! – (prostujemy kciuka)
Ram, pam, pam, ram, pam, pam! (zginamy i prostujemy kciuk)
Teraz przyszedł tancerz inny, (prostujemy palec wskazujący)
też w tańczeniu bardzo zwinny. (machamy palcem wskazującym)
I środkowy (prostujemy palec środkowy)
już do tańca jest gotowy. (machamy palcem środkowym)
Teraz serdeczny chce tańczyć troszeczkę. (machamy palcem serdecznym)
Ja też, ja też! – mały palec woła, (machamy małym palcem)
i tańczą leciutko raz dokoła, dwa dokoła. (krążymy całą dłonią).
3. Ćwiczenia grafomotoryczne:
KLIKAJĄC W OBRAZEK MOGĄ GO PAŃSTWO POBRAĆ I WYDRUKOWAĆ.
GRUPA V 4,5-LATKI
1.Zestaw zabaw ruchowych z wykorzystaniem nietypowego przyboru – gąbki kąpielowej:
– dzieci, mówią rymowankę i jednocześnie wykonują czynności, o których jest mowa: Ach, gimnastyka dobra sprawa – rytmicznie klaszczą w dłonie. Dla nas wszystkich to zabawa – obracają się dookoła własnej osi. Ręce w górę – unoszą ręce do góry, w przód – ręce wyciągają do przodu, i w bok – ręce wyciągają w bok, skłon do przodu – wykonują skłon w przód, przysiad – wykonują przysiad, skok – wyskakują w górę.
– dzieci otrzymują gąbkę kąpielową – dowolny taniec w rytmie muzyki z wymachiwaniem gąbką. Gdy muzyka milknie dzieci zatrzymują się, umieszczają gąbkę na głowie i stoją chwilę w bezruchu (stopy złączone razem, ręce opuszczone, głowa prosto). Na wznowienie muzyki znowu dowolny taniec z wymachiwaniem gąbką.
– wyczucie własnego ciała – dzieci stojąc dotykają gąbką do części ciała wskazanych przez nauczycielkę („myjemy”: kolana, plecy, łokcie, brzuch, twarz).
– wyczucie przestrzeni: zabawa skoczna „Kangury”- dzieci umieszczają gąbkę między kolanami i wykonują skoki obunóż w różnych kierunkach.
– zabawy rzutne:
- dzieci podrzucają gąbkę i próbują ją złapać,
- dzieci układają gąbkę na stopie, podrzucają ją w górę i próbują chwycić.
– zabawa z elementem czworakowania „Kotki”: chodzenie na czworakach wokół swojej gąbki.
– w siadzie skrzyżnym:
- z gąbką na głowie – zrzucić gąbkę z głową skierowaną w przód, tył, w lewo, w prawo,
- mocne ściskanie gąbki.
2.Zabawa dydaktyczna pt.: „Klasyfikujemy, przeliczmy, porządkujemy” – dzieci otrzymują różnej wielkości figury geometryczne (wycięte z kolorowego papieru, plastikowe – mozaika geometryczna). Ich zadaniem jest podanie nazw poszczególnych figur, a następnie wykonanie poleceń związanych z:
– przeliczaniem: policz np.: kwadraty, trójkąty, itp.,
– układaniem:
- ułóż np. koła od najmniejszego do największego, kwadraty od największego do najmniejszego, itp.,
- ułóż figury wg polecenia np.:
– pierwsze małe koło,
– drugi mały kwadrat,
– trzeci trójkąt,
– czwarty duże koło,
– piąty prostokąt,
– szósty mały kwadrat, itp.
– dodawaniem i odejmowaniem: np.: weź dwa koła i jeden trójkąt – ile figur masz razem?, połóż pięć prostokątów, zabierz dwa – ile prostokątów Ci pozostało? itp.
3.Praca plastyczna na temat: „Figurowy obrazek” z wykorzystaniem figur geometrycznych z poprzedniej zabawy dydaktycznej (dzieci wykonują kompozycję według własnego pomysłu).
GRUPA VI 6-LATKI
1.Słuchanie wiersza W. Chotomskiej „Jak biedronka kropki zgubiła”:
W poniedziałek bardzo rano
Pierwsza kropka wpadła w siano.
Drugą kropką wiatr we wtorek
Grał w siatkówkę nad jeziorem.
W środę kos dał swoim dzieciom
Do zabawy kropkę trzecią.
W czwartek czwarta z siedmiu kropek
W świat ruszyła autostopem.
Piąta kropka w piątek rano
Wpadła w studnię cembrowaną.
Szóstą kotek wziął w sobotę
I nie oddał jej z powrotem.
A ta siódma przy niedzieli
Spadła w mieście z karuzeli.
Udzielanie przez dziecko odpowiedzi na zadawane pytania:
-Kto jest bohaterem wiersza?
-Co przydarzyło się biedronce?
-Ile kropek zgubiła biedronka?
-Gdzie wpadły kropki?
-Jak możemy pomóc biedronce, żeby znów ładnie wyglądała?
2. „Biedronki na listkach” – zabawa ruchowa z elementem orientacyjno – porządkowym.
Dziecko swobodnie porusza się po domu do piosenki „Biedroneczki są w kropeczki” machając rączkami. Na przerwę w muzyce kucają („siadają na listkach”).
Link do piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=Vti_lSDQy9c
3.Zapraszamy do twórczości plastycznej, pt. „Biedronka”.
Do wykonania pracy plastycznej potrzebne nam będzie czerwony papierowy talerzyk, wycinanki kolorowe, klej, nożyczki.
JĘZYK ANGIELSKI
1.Zabawa na papierze ,,Wskaż owoce”
Daj dziecku materiał oznaczony numerem 6.Rodzic wskazuje owoce i mówi po kolei: oranges / apples / pears / lemons, a dziecko powtarza.
2. ,,Pokoloruj owoce”
Rodzic ponownie wykorzystuje materiał z numerem 6.
Przygotowuje kredki w kolorze pomarańczowym, czerwonym, zielonym i żółtym oraz prosi dziecko, aby je nazwało: orange / red / green / yellow. Następnie zachęca dziecko do kolorowania i wydaje polecenia:
- Colour the oranges orange.
- Colour the apples red.
- Colour the pears green
- Colour the lemons yellow.
3. ,,Uwielbiam owoce”
Rodzic wycina kartki z owocami z materiału z numerem 6.
Rozkłada je przed dzieckiem i wymienia po kolei: oranges / apples / pears / lemons. Zachęca dziecko do powtarzania nazw owoców. Następnie rodzic mówi: i love… i wymienia ulubione owoce. Dziecko również powinno powiedzieć: i love… i określić, co lubi jeść.
Wspólnie spędzony czas na twórczej i kreatywnej zabawie, buduje między rodzicem
i dzieckiem pozytywne relacje, więzi i pozostawia niezwykłe wspomnienia.
Życzymy zdrowia i tylko radosnych chwil spędzonych z Dziećmi!
Pozdrawiamy Rodziców i Przedszkolaków z naszego przedszkola!
Nie wychodźcie z domu i bawcie się dobrze!